۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۴هزار یتیم فاقد مسکن هستند/کمک ۴۰۴ میلیاردی حامیان به ایتام
کد خبر: ۲۶۴۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۹ ساعت: ۷:۴۳ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور:

۱۴هزار یتیم فاقد مسکن هستند/کمک ۴۰۴ میلیاردی حامیان به ایتام

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور بیان کرد: میزان کمک به هر یتیم به طور متوسط ماهانه بیش از ۱۰۰هزار تومان است که سال گذشته حامیان، ۴۰۴ میلیارد تومان به حساب ایتام واریز کردند.

۱۴هزار یتیم فاقد مسکن هستند/کمک ۴۰۴ میلیاردی حامیان به ایتام
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد ذوالفقاری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور شب گذشته(چهارشنبه) در مراسم تجلیل از حامیان سادات اداره کل کمیته امداد استان که در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد؛ اظهار کرد: در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، تعدادی از خانواده‌ها به دلایل مختلفی همچون طلاق و متارکه سرپرست خود را از دست داده‌اند.

وجود یک میلیون و 200 هزار حامی از یتیمان در کشور
وی افزود: اما در جمعی دیگر از خانواده‌های تحت پوشش امداد، سرپرست خانواده فوت کرده است که به فرزندان آنها یتیم اطلاق می‌شود؛ لذا در چند سال گذشته کمیته امداد تصمیم گرفت که بر ای این افراد فکری بیندیشد؛ چراکه کمک به ایتام در جامعه اسلامی ما دارای بار معنوی و فرهنگی است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نزدیک به 200 هزار یتیم در کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند که حدود یک میلیون و 200 هزار حامی از آنها حمایت می‌کند.

وی با اشاره به حمایت حامیان ایتام تصریح کرد: سال گذشته حامیان 404 میلیارد تومان به حساب ایتام پول واریز کرده و در این اقدام خداپسندانه شرکت کردند.

ذوالفقاری با بیان اینکه به طور متوسط امروز هر یتیم در کشور دارای ۵ حامی است، گفت: میزان کمک به هر یتیم به طور متوسط ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان است که خوشبختانه هر سال بیش از ۱۰۰ هزار حامی به تعداد حامیان کمیته امداد کشور اضافه می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال در ماه رمضان ۳۲۰ هزار حامی به تعداد حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین افزوده شد که حاکی از استقبال خوب خیران و علاقمندی آنها برای مشارکت در اقدامات نوع دوستانه و خداپسندانه است.

این مقام مسئول ادامه داد: نگاه کمیته امداد به خیران و حامیان به عنوان یک صندوق پول نیست بلکه نگاه به صورت یک حس مشترک بین ما و آنها برای کمک به نیازمندان است‌.

نشر فرهنگ انفاق از نیاز‌های مهم امروز جامعه است
وی خاطرنشان کرد: همه حامیان حق دارند تا به سوالات آنها در مورد انتخاب فرد و نحوه مصرف پول پاسخ داده شود؛ از این رو کمیته امداد نیز آمادگی دارد تا به صددرصد پرسش‌های آنها پاسخ گفته و به همه نیات حامیان در راستای نیتی که دارند، عمل کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در ادامه نشر فرهنگ انفاق را از نیاز‌های مهم امروز جامعه دانست و بیان کرد: سن خیری در کشور ما بالاست و ما تصمیم داریم تا آن را کاهش دهیم برای این امر، همه باید مبلغ اکرام باشند ضمن اینکه باید کودکان را از همان سنین کودکی با مفاهیم انفاق و نیکوکاری آشنا کرد.

ذوالفقاری تصریح کرد: کمیته امداد باید به صورت خانوادگی شود تا افراد متمکن خانواده از افراد دارای وضعیت مالی نامناسب خانواده خود حمایت کنند همچنین در محلات چنین شرایطی فراهم شود تا با شناسایی فقرا به آنها کمک شود.

وی تاکید کرد: یکی از موضوعات اساسی کمیته امداد این است که فرهنگ کمک به ایتام و فقرا به عنوان یک حس مشترک در خانواده و محلات نهادینه شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار یتیم در کشور فاقد مسکن هستند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین نیاز ایتام تحت پوشش کمیته امداد بحث مسکن، اشتغال، جهیزیه و هزینه معیشتی، بهداشت و درمان و دارو و هزینه آموزشی است.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان