۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ثبت‌نام حضور در پیاده‌روی اربعین الزامی است/ پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی زوار قزوینی
کد خبر: ۲۶۴۹۳۳ نویسنده: ابوطالب سردشتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۸ ساعت: ۱۴:۱۷ ↗ لینک کوتاه

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان قزوین:

ثبت‌نام حضور در پیاده‌روی اربعین الزامی است/ پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی زوار قزوینی

جانشین مدیرکل حج و زیارت قزوین بیان کرد: ثبت نام برای کسانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند، الزامی است و پیش بینی می‌کنیم امسال این تعداد در استان ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

ثبت‌نام حضور در پیاده‌روی اربعین الزامی است/ پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی زوار قزوینی
ابوطالب سردشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین گفت: ثبت نام پیاده روی اربعین ۹۶ از اول شهریورماه سال جاری آغاز شده و تا آخرین روزهای منتهی به اربعین ادامه دارد.

وی افزود: ثبت نام برای کسانی که قصد شرکت در پیاده روی اربعین را دارند، الزامی است و در صورتی که افرادی بدون داشتن ویزا و ثبت نام قصد عزیمت به این سفر را داشته باشد، اجازه خروج نخواهد داشت و خروج آنها غیرقانونی خواهد بود.

جانشین مدیرکل حج و زیارت قزوین بیان کرد: زمان دقیق اعزام‌ها در پیاده روی اربعین امسال هنوز مشخص نشده است و بزودی اعلام خواهد شد.

امکان پرداخت هزینه روادید

وی گفت: در برنامه ریزی برنامه‌های پیاده روی اربعین نهادها و سازمان‌های مختلفی مشارکت دارند و امور را پیش می‌برند، سازمان حج و زیارت نیز امور قانونی و ویزای زائران را انجام می‌دهد.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در امور فرهنگی مراسم اربعین همکاری می‌کند و ستاد اربعین که زیر نظر استانداری فعالیت دارد، نیز از دیگر نهادهای همکار در این امر است.

وی در خصوص تعداد زائران عنوان کرد: سال گذشته از استان قزوین حدود 20هزار زائر در مراسم اربعین شرکت کردند و پیش بینی می‌کنیم امسال این تعداد در استان ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش داشته باشد.

سردشتی تصریح کرد: از هفته گذشته فقط در سایت ثبت نام صورت می‌گرفت؛ اما از هفته جاری امکان پرداخت هزینه روادید نیز ایجاد شده است.

وی در پایان گفت: برای هر نفر زائر 40 دلار نرخ ارز حساب شده که به ریال ایران دریافت می‌شود و دینار پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان