۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع شد
کد خبر: ۲۶۴۸۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)؛

پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع شد

همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر تازه شناسایی شده در قزوین تشییع شد.

پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم تشییع شهیدان محمد ذوالفقاری، ولی الله خمسه ای و حجت الاسلام جمشید آقاجانی پیش از ظهر امروز(سه شنبه) با حضور مسئولان استانی و حضور اقشار مختلف مردم از امامزاده اسماعیل(ع) به سمت گلزار شهدای قزوین برگزار شد.

در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) حضور و تشییع این سه شهید در قزوین رنگ و بوی دیگری به شهر قزوین داده بود و بار دیگر یاد شهدا و فداکاران امنیت این مرز و یوم را برایمان زنده کرد، پیر و جوان و زن و مرد در آفتاب تابستان از خانه‌های خود بیرون آمده بودند تا مقدم مسافرت سی ساله استان قزوین را خوشآمد بگویند.

مراسم حدود ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با حرکت جمعیت از محل امامزاده اسماعیل آغاز و به سمت مزار شهدای امامزاده حسین ادامه یافت و در تمام مسیر مداح با خواندن اشعاری از شهدا و اهل بیت جمعیت را همراهی می‌کرد.

ساعت ۱۱ جمعیت همراه با تابوت‌های شهدا به مزار شهدای قزوین رسیدند و پس از گذشت دقایقی برای اقامه نماز بر پیکر شهدا به امامت آیت الله عابدینی آماده شدند؛ ایشان نیز پس از کسب اجازه از خانواده شهید نماز را آغاز و اقامه کردند.

پیکر شهید محمد ذوالفقاری در مزار شهدای قزوین دفن و پیکر شهیدان خمسه ای و آقاجانی به ترتیب به زادگاهشان آبگرم و نرجه منتقل خواهد شد.

پس از اقامه نماز جمعیت تابوت بر دست روانه محل اصلی خاکسپاری شدند و پیکر شهید ذوالفقاری در جوار شهدای مدافع حرم تدفین شد.


گفتنی است؛ یکی از این شهدا بزرگوار شهید روحانی شیخ جمشید آقاجانی(احمد انصاری) اهل نرجه تاکستان است که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت می‌رسد و در سال93/6/11 تفحص می‌شود و طی آزمایشات دی ان ای شناسایی شده که در تاریخ 96/5/28 خبر بازگشت شهید به خانواده وی، مادر و بردار و همسر و تنها دختر شهید اطلاع رسانی شد.

شهید بعدی شهید ولی الله خمسه‌ای متولد چهارم آذر ۱۳۴۴، در روستای بهشتیان بخش آبگرم از توابع شهر بوئین‌زهرا است.

وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. یکم فروردین ۱۳۶۵، در مریوان کردستان وسط نیروهای عراقی به شهادت رسید اما اثری از پیکرش به دست نیامد.

شهید سوم محمد ذوالفقاری پاسدار شهید اهل روستای حلال‌آباد آبیک است که از زمان شهادتش در سال 65 در ام‌الرصاص تاکنون شناسایی نشده بود تا اینکه ازطریق DNA شناسایی شد.

وی در یکم خرداد ۱۳۳۹، در روستای حلال‌آباد از توابع شهر آبیک به دنیا آمد.

این شهید گرانقدرتا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید.


گفتنی است؛ مراسم شام غریبان شهدا امروز عصر از ساعت ۱۸ در امامزاده حسین قزوین برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان