۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بارسلونا قهرمان شد/ رکورددار قهرمانی ٤٠٠ هزار دلار را به اسپانیا برد
کد خبر: ۲۶۴۸۴۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

بارسلونا قهرمان شد/ رکورددار قهرمانی ٤٠٠ هزار دلار را به اسپانیا برد

تیم هندبال بارسلونا توانست عنوان قهرمانی رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را یک بار دیگر به خود اختصاص دهد.

بارسلونا قهرمان شد/ رکورددار قهرمانی ٤٠٠ هزار دلار را به اسپانیا برد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، 29 گل در یک شب طوفانی برای بارسلونا کافی بود تا کاتالان‌ها با سر دادن سومین سرود قهرمانی خود بعد از دو دوره در سال‌های ٢٠١٣ و ٢٠١٤، از یک سو رکورددار قهرمانی هندبال باشگاه‌های جهان شوند و از سویی نوار دو دوره قهرمانی پی‌درپی فوکسه برلین در سال‌های 2015 و 2016 را قطع کنند.

فینال پرافت و خیز با حضور دو باشگاه بزرگ هندبال جهان و ستاره‌های سرشناس در پست‌های مختلف دفاع و موجب شد تا لحظات دراماتیکی ثبت شود. از یک سو والرو ریویرا گوش چپ جسور و سرعتی بارسا با به ثمر رساندن هر 9 شوت خود (100در صد میزان گلزنی) آقای گل فینال بود و در گوش راست هم ویکتور توماس کاپیتان بارسلونا و تیم ملی اسپانیا با 5 گل زده در دقایق حساس بازی دفاع تنومند برلین را در وسط میدان زمین گیر کردند.

در تیم فوکسه برلین فابیان وایده، پتار ننادیچ و اریک اشمید هر کدام با 5 گل زده، گلزن ترین یاران آلمانی‌ها بودند.

برگ دراماتیک دیگر بازی روی نیمکت ذخیره های دو تیم ورق خورد، جایی که خاویر پاسکووال سرمربی بارسلونا با کارت زرد و ولیمیر پتکوویچ سرمربی فوکسه برلین، با هر سه جریمه کارت زرد، دودقیقه اخراج و دیسکالیفه مواجه شدند.

البته کارت قرمز در دقیقه ٥٦ در حالی به پتکوویچ داده شد که برلین  یاکوو گوجون غول ملی پوش کروات و سردمدار خط دفاعی خود را با دودقیقه اخراج سوم در اختیار نداشت، و از این لحظه تراز بازی به نفع بارسلونا شکل گرفت و در واقع تیر خلاص برای برلینی‌ها شلیک شد.

با وجود تمام این وقایع فینال امسال با امتیاز ٢٩ بر ٢٥ به نفع اسپانیایی‌ها به پایان رسید تا بارسا زخم باخت ثانیه آخری در نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های اروپا مقابل واردار مقدونیه را در این شب با برد مقابل فوکسه برلین سخت گوش، رکورد سومین قهرمانی و جایزه 400 هزاردلاری قهرمانی این رقابت‌ها را مرهم گذاشته و شادمان به بارسلونا پرواز کنند.

در دیدار رده‌بندی، واردار مقدونیه قهرمان فعلی باشگاه‌های اروپا در یک بازی یک طرفه 37 بر 19 السد قطر را شکست داده تا به مقام سوم دست پیدا کند.

در دیدار برای مقام پنجم و ششمی، پینهایروس برزیل نماینده قاره آمریکا در یک دیدار نزدیک، ٣٢ بر ٢٩ اسپورتیو اسپرانس تونس( باشگاه امین یوسفی نژاد ملی پوش جوان کشورمان) شکست داد تا به مقام پنجم دست پیدا کند.

برای هندبال کشورمان و آسیا هم باشگاه نفت و گاز گچساران در گام آخر، پیروزی درخور توجه مقابل دانشگاه سیدنی استرالیا با نتیجه 27 بر 24 اولین برد یک تیم ایرانی در اولین حضور باشگاهی در قهرمانی باشگاههای جهان محسوب می‌شود. 

قطعا حضور نفت و گاز گچساران به دنبال صعود به نیمه نهایی سال گذشته در جام قهرمانی باشگاههای آسیا نوید روزهای خوبی برای حضور بیشتر در صحنه بین المللی برای هندبال کشورمان دارد.

رده بندی نهایی جام قهرمانی باشگاههای جهان 2017 (سوپر گلوبه):

1. بارسلونا- لاسا (اسپانیا)

2. فوکسه برلین (آلمان)

3. واردار (مقدونیه)

4. السد (قطر)

٥. پینهایروس (برزیل)

6. اسپرانس اسپورتیو (تونس)

7. نفت و گاز گچساران (ایران)

8. دانشگاه سیدنی (استرالیا)

انتهای پیام/س

 

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان