۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی است/ اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان ۹۶
کد خبر: ۲۶۴۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۹:۱۷ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی است/ اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان ۹۶

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: حدود ۱۱۰ هزار واحد در بخش مسکن مهر فاقد متقاضی هستند و طبق مصوبه اخذ شده از سوی دولت تمام شرایط گذاشته شده برای کمک به متقاضیان و تکمیل پروژه‌ها حذف شده است.

۱۱۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد متقاضی است/ اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان ۹۶
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ به مناسبت هفته دولت عصر روز گذشته(دوشنبه) با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام راه و شهرسازی ۹۹۸ واحد مسکن مهر به طور همزمان در استان قزوین افتتاح و به بهره برداری رسید.

مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره شرایط مسکن مهر گفت: سهم مسکن مهر در سطح استان قزوین حدود ۵۰ هزار واحد است که خوشبختانه با راهنمایی‌های استاندار و همکارای‌ و تلاش دستگاه‌های مرتبط تاکنون توانستیم ساخت، ۴۵هزار واحد را به اتمام رسانده و افتتاح کنیم.

وی بیان کرد: حدود ۴۸۰۰ واحد بدون معارض است که امیدواریم طبق برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری به دستور رئیس جمهور و همت استاندار به پایان برسانیم و تحویل متقاضیان دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز کرد: در سطح کشور از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عملیات ساخت ۹۶۰ هزار واحد به اتمام رسیده است و نزدیک ۹۰ هزار واحد دیگر را بعد از کسر واحدهای فاقد متقاضی و پرونده پژوه‌هایی که در محاکمه قضایی مطرح است و برنامه ریزی‌هایی انجام شده که بخش عمده این پروژه‌ها را تا پایان سال به اتمام برسانیم.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۳۶ هزار واحد پرونده مسکن مهر در سطح دادگاه‌ها وجود دارد که البته بیشتر از این مقدار بوده و طبق نامه آقای لاریجانی به دادگستری استان‌ها تقریبا برای پرونده ۱۴ هزار واحد، رای قطعی صادر شده است و بقیه هم در اولویت قرار گرفته و تا سال آینده انجام می‌گیرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر در خصوص واحدهای بدون متقاضی تصریح کرد: در سطح کشور حدود ۱۱۰ هزار واحد در بخش مسکن مهر فاقد متقاضی هستند و طبق مصوبه اخذ شده از سوی دولت تمام شرایط گذاشته شده برای کمک به متقاضیان و تکمیل پروژه‌ها حذف شده است.

وی عنوان کرد: قزوین از موفق ترین استان‌ها در بحث مسکن مهر است و کمترین مشکلات را به دلیل انتخاب مکان مناسب، هماهنگی و تامین خدمات زیر بنایی داشته ایم.

مهرآبادی با توجه به مشکلات روبنایی در مسکن مهر اظهار کرد: مسکن مهر به ۲۵۰۰ واحد آموزشی نیاز دارد که راه و شهرسازی نزدیک ۵۰۰ باب مدرسه را آغاز کرده که حدود ۳۴۰ باب آن دایر شده است و مساجد در حال بهره برداری هستند؛ اما با این وجود کافی نیست و تامین خدمات روبنایی زمان بر و نیازمند اعتبار است.

وی بیان کرد: در سال گذشته مجوز ۷۰۰ میلیارد تومان اراضی در اختیار دولت را برای کمک به تامین خدمات زیربنایی دریافت کردیم تا پرونده مهر در سال جاری بسته شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان