۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۳۷ طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۲۶۴۸۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته دولت؛

۳۷ طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد

همزمان با هفته دولت ۳۷ طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد.

 ۳۷ طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد
عباس آقا علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: همزمان با هفته دولت بهره برداری از 37 طرح عمرانی - تولیدی کشاورزی در شهرستان قزوین آغاز شد.

وی افزود: طرح آبیاری تحت فشار، 4 طرح انتقال آب کشاورزی، 4 طرح استخر ذخیره آب، دو طرح لایروبی و مرمت قنات، یک طرح داربستی نمودن باغات انگور و یک طرح لوله گذاری است.

به گفته این مسئول 25 طرح آبیاری تحت فشار در سطح 460 هکتار از جمله طرح‌های قابل افتتاح است که در راستای سیاست‌های دولت در جهت افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی در روستاهای قدیم آباد، خاکینه، سیاهپوش و جولادک، چوبیندر، پرسه، اقبالیه، فارسیان و دهدوشاب با اعتباری بالغ بر 37 میلیارد ریال اعتبار دولتی و هشت میلیارد و 750 میلیون ریال خودیاری کشاورزان اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین گفت: با توجه به‌ضرورت موضوع بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی در چهار طرح انتقال آب در روستاهای دلجک، شمس باغ، شهرستان علیا، قسطین رود با اعتباری بالغ بر یک میلارد و 500 میلیون ریال اجرا شده است.

وی اضافه کرد: 4 طرح استخر ذخیره آب در روستاهای نیارک و دور چاک به مبلغ 5 میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار دولتی و0 30 میلیون ریال خودیاری کشاورزان اجرا ء و دو طرح لایروبی و مرمت قنات در روستاهای نجف آباد و بکندی نیز با اعتبار یبالغ بر یک میلیارد و 750 میلیون اعتبار دولتی اجرا شده است.

آقاعلیخانی از افتتاح یک طرح داربستی باغات انگور در سطح 12 هکتار در روستای فارسیان و یک طرح لوله گذاری در روستای تراتن را از دیگر طرح‌های قابل افتتاح در هفته دولت شهرستان قزوین خبرداد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان