۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حقوق شهروندی در پیچ و خم سهم‌خواهی افراد سرگردان است
کد خبر: ۲۶۴۸۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۷ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

درگیری لفظی در شورای شهر الوند؛

حقوق شهروندی در پیچ و خم سهم‌خواهی افراد سرگردان است

سومین جلسه شورای شهر با حضور معاون فرماندار البرز برگزار شد اما بازهم نتایج قابل پذیرشی از این جلسه اتخاذ نشد و ترک مجدد جلسه توسط سه عضو شورا سبب شد تا جلسه از روال عادی خارج شود.

حقوق شهروندی در پیچ و خم سهم‌خواهی افراد سرگردان است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ صبح روز شنبه چهارم شهریور جلسه تعیین هیات رئیسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهرستان البرز که هفته گذشته به علت عدم حضور ۳ عضو از شورا منحل شده بود برای دومین بار برگزار شد.

با وجود اینکه نیم ساعت از جلسه می‌گذشت اما این بار هم خبری از حضور سه عضو شورا در جلسه نبود؛ پس از جویا شدن علت این اعضا مدعی شدند پیامکی مبنی بر لغو جلسه به دلیل تداخل آن با جلسات شهرستانی توسط فرماندار البرز ارسال شده است.

اما بررسی‌ها بیان می‌کند که پیامک نیم ساعت پس از آغاز زمان رسمی جلسه ارسال شده بود در حالی که این سه عضو از ابتدای مراسم غایب بودند پس از لغو این جلسه، جلسه سوم به دستور فرمانداری البرز به عصر موکول شد.

با توجه به اینکه نحوه برگزاری این جلسه علنی اعلام شده بود اما از حضور خبرنگاران به سالن جلسات شورا ممانعت شد و خبرنگاران با درهای بسته مواجه شدند.

در ساعات آغازین جلسه هر ۷ عضو شورای شهر الوند حضور داشتند اما پس از گذشت یک ساعت سر و صدا و درگیری اعضا بالا گرفت به گونه‌ای که فحاشی و درگیری‌های لفظی بعضی از آن‌ها نیز به گوش خبرنگاران از پشت درهای بسته می‌رسید.

پس از بالا گرفتن درگیری‌ها ۳ عضو شورا یعنی علیرضا خمسه، علی قدمی و علی رضایی جهانی با عصبانیت و به سرعت از سالن خارج و شهرداری را ترک کردند.

انتخاب شهردار از سوی ۴ عضو شورای شهر غیرقانونی است
علیرضا خمسه عضو شرای اسلامی شهر الوند در هنگام خروج از جلسه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در هیچ قانونی قید نشده که اعضای شورا باید بلافاصله شهردار را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه فردی که برای سمت شهردار انتخاب می‌شود باید حتما برنامه‌های خود را ارائه دهد افزود: مسئولی که امروز توسط چهار عضو دیگر انتخاب شده تا کنون برنامه‌ای ارائه نداده است.

وی انتخاب شهردار از سوی ۴ عضو شورای شهر را اقدامی غیر قانونی برشمرد و گفت: باید انتخاب شهردار توسط ۷ عضو شورای شهر صورت گیرد و عدم مشارکت اعضای دیگر در این انتخاب توهین به شعور مردم است.

خمسه اذعان داشت: جلسه دوم شورای شهر که صبح امروز برگزار شده بود بنا به درخواست فرمانداری مبنی بر تداخل جلسات لغو شد که البته این در حالی بود که نیم ساعت از آغاز جلسه ی رسمی گذشته بود و سه عضو حاضر نبودند.

آنچه که در این مصاحبه به چشم می‌خورد به نوعی منطقی جلوه دادن و پوشاندن بعضی واقعیات توسط عضو شورای شهر بود که البته در جلسات گذشته نیز شاهد چنین برخوردی از این اعضا بوده‌ایم.

اندکی پس از اینکه سه عضو شورا محل جلسات را ترک کردند به خبرنگاران اجازه ورود داده شد.

در این جلسه مهتاب بهرامی که به عنوان سخنگو و نماینده شورای شهرستان انتخاب شده است به ارائه گزارشی از جلسه پرداخت و اظهار کرد: جلسه امروز به دعوت فرمانداری و با حضور معاون فرماندار تشکیل شد.

وی افزود: در ابتدای جلسه به رای‌گیری برای انتخاب هیات رئیسه پرداخته شد و پس از آن مباحث انتخاب شهردار و سرپرست شهرداری مطرح شد.

بهرامی ادامه داد: روال قانونی انتخاب شهردار توسط سهراب ذاکری یکی از اعضای شورای شهر اعلام شد که با مخالفت سه عضو دیگر شورا همراه بود.

سخنگوی شورای شهر البرز افزود: این سه عضو شورا برای بار سوم جلسه را ترک کرده و شهرداری به عنوان نهاد مردمی بازهم بدون مدیر و سرپرست باقی ماند.

بهرامی اذعان داشت: تلاش‌های ۴ عضو شورا و معاون فرماندار جهت اقناع این سه عضو بی نتیجه ماند و جلسه را ترک کردند.

سخنگوی شورای اسلامی اضافه کرد: عدم تمکین از رای اکثریت توسط این سه عضو شورا امری غیر طبیعی است.

آقایان شاکی گوش شنوا برای برنامه‌های شهردار منتخب ندارند
بهرامی عنوان کرد: سه عضو شورا مدعی هستند گزینه مطرح شده در سمت شهرداری برنامه‌ای برای ارائه ندارد که این امر برخلاف واقعیت است و گزینه اعلام شده تا کنون درخواست کرده تا به ارائه برنامه‌های خود بپردازد اما آقایان شاکی نپذیرفتند.

وی یاد آور شد: این در حالی است که در دوره گذشته آقایان شاکی بی آنکه گزینه مدنظر خود ارائه برنامه کند به عنوان شهردار معرفی کردند.

بهرامی اعلام کرد: عده‌ای در مواقعی که تصمیمات شورا را به ضرر خود می‌بینند اقدام به کارشکنی و سفسطه می‌کنند.

در این جلسه که تنها چهار عضو شورای شهر یعنی محمد عبدالله پور، جواد خطمی، سهراب ذاکری و مهتاب بهرامی از ۷ عضو باقی مانده بودند به اعلام نظرات خود پرداختند و معتقد بودند که تا کنون تلاش‌های زیادی برای تعامل با ۳ عضو مخالف صورت گرفته است.

شهر الوند نیازمند تغییر و تحول است
این ۴ عضو حاضر در جلسه در جمع خبرنگاران اذعان داشتند: شهر الوند نیازمند تغییر و تحول است که اگر این تغییرات صورت گیرد قطعا شهر توسعه پیدا خواهد کرد.

سهراب ذاکری با اشاره به اینکه فضای کنونی شهر الوند نیازمند کسب در آمد است گفت: با توجه به اینکه با بحران شدید مالی مواجه هستیم در تلاش خواهیم بود تا با آوردن شهردار جدید این وضع را بهبود بخشیم.

محمد عبدالله پور در ادامه ابراز کرد: اگر نتوانیم رضایت ۳ عضو مخالف را جلب کنیم از راه قانونی اقدام خواهیم کرد چراکه باید به رای اکثریت احترام گذاشته شود.

جواد خطمی عضو دیگر شورا در این جلسه عنوان کرد: تمام تلاش خود را جهت استفاده از ظرفیت‌های شهرستان البرز به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم به شعار خود مبنی بر تغییر و توسعه پایبند باشیم.

اگرچه سومین جلسه شورای شهر با حضور معاون فرماندار البرز برگزار شد اما بازهم نتایج قابل پذیرشی از این جلسه اتخاذ نشد و ترک مجدد جلسه توسط سه عضو شورا سبب شد تا جلسه از روال عادی خارج شود.

متاسفانه آنچه که در شرایط فعلی جامعه در بین مسئولان و مدیران دستگاه‌ها به چشم می‌خورد عدم تعامل و بی‌نظمی در اجرای قوانین و عمل به رسالت‌های اصلی است که شعار آن را برای مردم سر داده‌اند.

لازم است تا اعضای محترم شورا و تمامی مسئولان مرتبط و مدیران اجرایی توجه داشته باشند که با رای مردم که نوعی حق الناس به شمار میرود در این جایگاه قرار گرفته اند و باید در ابتدای امر به خواسته ها و نیازهای مردم پاسخ دهند و میطلبد تا به جای در نظر گرفتن منافع خود به دنبال حل مشکلات مردم و انتخاب گزینه‌ای اصلح و به نفع مردم باشند.

در حال حاضر باید بین مسئولان پذیرش بعضی از اقدامات و تودیع و معارفه‌ها جا بیفتد و مسئولان مربوطه بپذیرند که سکان مدیریت و ریاست همیشگی نبوده و در بسیاری مواقع به گردش خواهد درآمد.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان