۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مرور مواضع فتنه‌گرانه شهردار جدید تهران در سال ۸۸
کد خبر: ۲۶۴۷۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۶ ساعت: ۱۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

تحریک خانواده‌های کشته‌شدگان فتنه در کارنامه نجفی

مرور مواضع فتنه‌گرانه شهردار جدید تهران در سال ۸۸

محمدعلی نجفی در دوران فتنه ۸۸ یکی از افراد موثر اصلاح طلبان بود. او به همراه معصومه ابتکار تلاش داشتند تا خانواده های کشته شدگان در فتنه ۸۸ را تحریک کنند.

مرور مواضع فتنه‌گرانه شهردار جدید تهران در سال ۸۸
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،حکم محمدعلی نجفی برای شروع کار در شهرداری تهران بالاخره ابلاغ شد؛ اما پیش از ابلاغ این حکم، وزیر کشور در این باره گفته بود که منتظر نتیجه استعلام از مراجع قانونی است. خود نجفی هم پیشتر گفته بود تا قبل از ابلاغ حکم کارش را آغاز نمی کند. در این میان، محسن هاشمی رییس شورای شهر پس از تماس با نجفی، گفت اتفاقات خوبی در مسیر صدور حکم و ابلاغ آن برای حضورش در شهرداری افتاده است.

سرانجام حکم نجفی مطابق پیش بینی ابلاغ شد اما در این میان واقعیاتی وجود دارد که باعث شده بود بسیاری از اصلاح طلبان و نیز اعضای شورای شهر از تایید نجفی برای این سمت مطمئن نباشند هرچند به صورت علنی آن را بروز نداده بودند.

مرور مواضع فتنه‌گرانه شهردار جدید تهران در سال 88
محمدعلی نجفی در دوران فتنه 88 یکی از افراد موثر اصلاح طلبان بود و اگرچه تلاش داشت تا موضع گیری علنی و آشکاری در این خصوص نداشته باشد و خود را مهره ای سفید نگاه دارد اما برخی اقدامات عملی و گاه پنهان وی در جریان رای اعتماد به او در سال 92 به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش افشا شد.

به طور مثال، او به همراه تعداد دیگری از همفکرانش نامه‌ای در حمایت از سران فتنه امضا کرده بود که اگرچه نجفی از آن ابراز بی اطلاعی کرد اما بعد مشخص شد که ‌سایت رئیس دولت اصلاحات نیز این نامه را با امضای نجفی منتشر و آن را تأیید کرده است.

همچنین عکس او در تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در تاریخ 16 آذر سال 88 منتشر شده بود و این باز هم بر خلاف ادعای نجفی است که می گفت پس از نماز جمعه 29 خرداد همان سال در هیچ راهپیمایی شرکت نکرده است.

از دیگر موارد قابل تامل مخالفت وی با نامگذاری میدانی در تهران به نام "9 دی" است. نجفی ادعا کرده بود که علت مخالفتش این بوده که میدان موردنظر به نام آیت‌الله حق‌شناس بود اما در خصوص این ادعا، رئیس وقت شورای شهر تهران اعلام کرده بود میدانی به‌عنوان آیت‌الله حق‌شناس در تهران وجود ندارد!

نکته قابل تامل دیگر اظهارات یکی از نمایندگان مجلس بود که گفته بود: «من در شورای عالی هلال‌احمر بودم. زمانی که گروه‌ها برای سرکشی به منازل آسیب دیدگان فتنه می‌رفتند، خانواده‌ها می‌گفتند قبل از شما آقای نجفی با خانم م.الف. آمده و گفته‌اند که "ما نماینده موسوی و کروبی هستیم، چرا شما مدعی شهدایی که داده‌اید، نمی‌شوید؟"».

محمد علی نجفی نیز در دفاع از خود سرکشی به خانواده‌های آسیب‌دیده را مطابق مصوبه شورای شهر تهران دانست. اما این دفاعیه نجفی نیز با تکذیبیه چمران رئیس شورای شهر تهران بی‌اثر شده بود.

به بیان ساده تر، بر اساس گفته های زاکانی، نجفی به همراه معصومه ابتکار تلاش داشتند تا خانواده های کشته شدگان در فتنه 88 را تحریک کنند.

با مرور این واقعیات بهتر می توان به قضاوت نشست که اعضای شورای شهر تهران چه کسی را به عنوان شهردار منتخب خود برگزیده اند.



انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان