۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شهیدان رجایی و باهنر اسوه تقوا، عزت اسلامی و سیاست قرآنی بودند
کد خبر: ۲۶۴۷۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۶ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهیدان رجایی و باهنر اسوه تقوا، عزت اسلامی و سیاست قرآنی بودند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای اداری استان گفت: شهید رجایی و شهید باهنر اسوه و الگوی تقوا، معرفت دینی، عزت اسلامی و سیاست قرآنی برای دولت‌های ما بودند و باید الگوی ما قرار گیرند.

شهیدان رجایی و باهنر اسوه تقوا، عزت اسلامی و سیاست قرآنی بودند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه شورای اداری استان که در هفته دولت و در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و اظهار کرد: شهید رجایی و شهید باهنر اسوه و الگوی تقوا، معرفت دینی، عزت اسلامی و سیاست قرآنی برای دولت‌های ما بودند.

وی تصریح کرد: همه مسئولان نظام وظیفه داریم تا با الگو قرار دادن شهیدان باهنر و رجایی، خدمت به مردم را سرلوحه کارها قرار دهیم و از فرصت خدمتی که در اختیار داریم، نهایت بهره را ببریم تا ضمن حل مشکلات مردم، جامعه به رشد و شکوفایی دست پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اراده در قرآن کریم اشاره کرد و با بیان اینکه «اراده» یکی از مباحث بسیار مهم قرآنی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: خدای متعال در موضوع اراده موهبت‌های زیادی را قرار داده است که اگر این بحث قرآنی در جامعه رواج پیدا کند، شاهد تحولات زیادی در بخش‌های مختلف جامعه خواهیم بود.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه شخصیت انسان مرکب از «عقل» و «اراده» است، گفت: عقل انسان مباحث را درک می‌کند و اراده درک عقل را به اجرا در می‌آورد و قرآن به موضوع عقل و اراده که تشکیل دهنده شخصیت انسان است، به صورت جدی پرداخته است.

وی در ادامه عنوان کرد: خداوند می‌فرماید، برخی با نگاه به رستاخیز تلاش می‌کنند اراده‌هایشان را با اراده الهی هماهنگ کنند اما برخی دیگر توجه‌ای به موضوع آخرت و روز رستاخیز ندارند.

عابدینی افزود: خداوند تأکید می‌کند، آن‌هایی که آخرت را چشم‌انداز خود قرار می‌دهند و اعمال خود را برای سربلندی در روز رستاخیز با اراده خداوند هماهنگ می‌کنند و در خدمت اراده خداوند در می‌آورند، مورد توجه حق‌تعالی قرار می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند وعده کرده آن‌هایی که اراده خود را برای کشت و کار و زراعت برای آخرت قرار می‌دهند، زراعتشان را برکت می‌دهد و کشت و کارش را فزونی می‌بخشد.

وی ابراز کرد: در قرآن آمده، آن‌هایی که برای دنیا اراده می‌کنند، خداوند محصول کارشان را به آن‌ها با دوقید اینکه به هر میزانی که بخواهد و به هر کسی که بخواهد، عنایت می‌کند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تأکید دین هماهنگی انسان با اراده خداوند است، ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا در صف‌بندی‌ها جزو کسانی باشیم که با اراده خداوند هماهنگ هستند و در نظر داشته باشیم آن‌هایی که در پی شهوات مادی و جنسی هستند، تلاش می‌کنند تا مردم میلشان به سمت شهوات و اراده شیطان سوق داده شود، در حالی که انبیاء(ع) و ائمه اطهار (ع) ما را در مسیر اراده الهی قرار می‌دهند.

عابدینی به تقابل اراده‌ها در دنیا نیز اشاره و اظهار کرد: دنیا میدان جنگ اراده‌ها با یکدیگر است و طبق فرموده باری‌تعالی، هستند کسانی که اراده کرده‌اند نور خداوند را خاموش کنند اما اراده خداوند و بندگانش بر این است که نور خدا جهان را فرا بگیرد و یقیناً این امر محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که در میدان اراده الهی فعالیت می‌کنند و اراده خود را در تعظیم شعائر الهی و ارزش‌های دینی قرار داده‌اند، سلامت قلب و تقوای باطن دارند و خداوند برای کسانی که ناهنجاری‌ها را در جامعه رواج می‌دهند، در دنیا و آخرت عذاب دردناکی در نظر گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه همه عزت‌ها نزد خداوند است، اضافه کرد: منافقان کسانی هستند که همه اراده خود را به کار گرفته‌اند تا کافران را دوست و رفیق خود برگزینند و با اینکار می‌خواهند صاحب عزت شوند، در حالی که همه عزت‌ها نزد خداوند است.

امام جمعه قزوین در پایان تأکید کرد: دولت باید تمام اراده‌اش را برای تعظیم شعائر الهی و تحقق اراده خداوند به کار گیرد و با قدرت در مقابل اراده مستکبران بسیج شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان