۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دو کتاب با محوریت "انقلاب به روایت اسناد ساواک" منتشر شد/ فعالیت ۵۰ مسجد قزوین در مبارزات انقلاب
کد خبر: ۲۶۴۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۶ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل اطلاعات استان قزوین:

دو کتاب با محوریت "انقلاب به روایت اسناد ساواک" منتشر شد/ فعالیت ۵۰ مسجد قزوین در مبارزات انقلاب

مدیرکل اطلاعات قزوین با اشاره به فعالیت ۵۰ مسجد قزوین در مبارزات انقلابی دوران ستم شاهی بیان کرد: دوجلد کتاب با محوریت انقلاب به روایت اسناد ساواک منتشر شد که امروز رونمایی شد.

دو کتاب با محوریت "انقلاب به روایت اسناد ساواک" منتشر شد/ فعالیت ۵۰ مسجد قزوین در مبارزات انقلاب
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، بابایی مدیرکل اطلاعات استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه شورای اداری استان قزوین در سالن شهید امامی استانداری اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه و محققان، کارشناسان و رسانه‌ها به اسناد انقلاب و مبارزان انقلابی برنامه‌هایی طراحی شد تا این اسناد در قالب مجموعه کتاب‌هایی به صورت موضوعی منتشر شود.

وی افزود: از این مجموعه کتاب‌ها تا به امروز پنج جلد از اسنادی که حاوی فعالیت‌های انقلابیون و مراکز انقلاب بود منتشر شده که چهار جلد آن در سال ۹۳ تحت عنوان "روزشمار تاریخ انقلاب" رونمایی شد.

این مسئول اذعان کرد: در سال‌های پیش شاهد رونمایی از یک جلد کتاب از مبارزات انقلابی حجت الاسلام ابوترابی بود و امروز دوجلد که یک جلد مربوط به آیت الله باریک بین که حاوی مبارزات ایشان در پیش از انقلاب است، رونمایی می‌شود که تحت عنوان یاران امام به روایت اسناد ساواک منتشر شده است.

وی بیان کرد: تا به امروز ۵۹ جلد از مجموعه یاران امام به روایت اسناد ساواک منتشر شده که این شماره شصتمین شماره و در واقع معرفی شصتمین یار امام راحل خواهد بود.

بابایی ادامه داد: کتاب مرحوم آیت الله باریک بین در بخش‌های متخلف از شروع نهضت امام، سفر به عتبات عالیات و دیدار با امام خمینی، قیام ۱۵ خرداد، تلاش برای تثبیت مرجعیت امام و تدریس در حوزه های علمیه، مخالفت با حزب رستاخیز، دستگیری و تبعید به سردشت، پایان تبعید و ازسرگیری مبارزات انقلابی و فعالیت‌های پس از پیروزی انقلاب شامل می شود و تحت عنوان اسناد مبارزاتی آیت الله باریک بین امروز منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به رونمایی از دومین جلد از اسناد منتشر شده عنوان کرد: جلد دوم مربوط به مساجد است که تحت عنوان مساجد پایگاه‌های مبارزات انقلابی در اسناد ساواک رونمایی می شود.

امروز عده‌ای به دنبال احیای پهلوی و فرقه ضاله بهاییت هستند
رییس اطلاعات قزوین تصریح کرد: فعالیت کانون های انقلاب از جمله مساجد و تشکل‌ها و هیئت‌ها در جلد دوم مورد پرداخت قرار گرفته است، زیرا مساجد نقش محوری در مبارزات انقلابی داشته است.

وی اضافه کرد: از جمله اهداف جاری در مساجد پیش از انقلاب مخالفت با رژیم ستم شاهی، دفاع از اندیشه های امام و انقلاب، مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و اندیشه های ضد دینی بود.

این مسئول گفت: مساجد استان به ویژه قزوین فعالترین مساجد در دوران مبارزات انقلابی بودند و ۵۰مسجد براساس اسناد ساواک در دوران ستم شاهی فعالیت انقلابی انجام می‌دادند.

وی گفت: هدف اصلی انتشار این اسناد قرار دادن آنها در اختیار افکار عمومی است تا مورد بهره برداری قرار بگیرد.

بابایی با اشاره به توطئه‌های دشمن ابراز کرد: امروز دشمنان نظام و انقلاب ابزار تاریخ را برای اهداف مدنظر خود مورد بهره برداری قرار میدهند و با راه اندازی موسساتی به انحراف تاریخ مشغولند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز به صورت سازمان یافته برای احیای پهلوی و فرقه ضاله بهاییت تلاش می‌شود که انتشار این اسناد به روشنگری و تبیین افکار عمومی کمک بزرگی می کند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان