۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین محسن هاشمی می‌تواند طلب‌های شهرداری تهران را وصول کند؟
کد خبر: ۲۶۴۶۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۶ ساعت: ۱۰:۵۱ ↗ لینک کوتاه

گزارش؛

محسن هاشمی می‌تواند طلب‌های شهرداری تهران را وصول کند؟

رئیس شورای شهر تهران در بدو قبول مسئولیت خود با سخنانی تند و حاکی از فوری و اورژانسی بودن وضعیت حمل‌و نقل عمومی از دولت و مجلس درخواست کرد مطالبات شهرداری را پرداخت کنند.

محسن هاشمی می‌تواند طلب‌های شهرداری تهران را وصول کند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، محمد باقر قالیباف، شهردار پیشین تهران همواره از بدهکاری دولت به شهرداری و عدم کمک قوه مجریه برای به سامان رساندن طرح‌های مختلف خصوصا در زمینه حمل‌و نقل عمومی سخن گفته بود.

در آخرین اظهار نظر مسئولان شهرداری نیز قدرت گودرزی، معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران مطالبات شهرداری از دولت را در مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:

«آنچه مهم است این است که ۱۵ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان از بدهی های شهرداری در ۱۰ آیتم از سوی ۳ سازمان حسابرسی تایید شده است. علاوه بر این یک میلیارد دلار محل صندوق ذخیره ارزی شهرداری طلب کار است که در مجموع ۱۹ هزار میلیارد تومان می شود.»

پیش از این در اسفندماه سال گذشته، محسن پیرهادی، رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: «طلب مدیریت شهری از دولت در مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان است که این رقم بابت حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده است.»

در این رابطه، مهندس مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران برای وصول زودتر طلب شهرداری پیشنهاد داده بود دولت از محل جرائم راهنمایی و رانندگی که به طور مستقیم به خزانه دولت واریز می‌شود سهم شهرداری را بدهد.

رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت:

«بنا بر قانون حدود ۷۰ درصد میزان جرائم رانندگی سهم شهرداری ها است و لازم است که این سهم هر چه سریع تر به حساب آنها از خزانه دولت واریز شود.»

حال با روی کار آمدن شورای شهر پنجم، محسن هاشمی رئیس شورای شهر جدید تهران با بیان اینکه تهران به بودجه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی و ... نیاز دارد گفت:

« باید به کمک مجلس و دولت، سه هزار واگن، ۷ هزار دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی به شهر ترزیق شود و اگر این کمک صورت نگیرد شخصا نزد مقام معظم رهبری خواهم رفت تا بلکه بتوانیم مشکل حمل و نقل را حل کنیم.»

اینکه مسئولان جدید شهری در بدو ورود به کار از کمبود بودجه و وضعیت اورژانسی حمل و نقل سخن می‌گویند تا حدی که برای حل کردن این موضوع قصد رجوع به بالاترین سطوح مدیریتی کشور دارند، موضوع قابل تاملی است. این درحالی است که در ۱۲ سال گذشته شهرداری بدون این کمک‌ها به اداره شهر تهران می‌پرداخت. باید در ادامه دید که محسن هاشمی قدرت وصول این مطالبات را دارد یا خیر.



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان