۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین حرف جدید سینمای ایران در لایه های فیلم "چ" پنهان است/ حاتمی کیا بین سوپر استار و بازیگر صفر تفاوتی نمی گذارد
کد خبر: ۲۶۴۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بازیگر فیلم"چ" در گفت و گو با صبح قزوین:

حرف جدید سینمای ایران در لایه های فیلم "چ" پنهان است/ حاتمی کیا بین سوپر استار و بازیگر صفر تفاوتی نمی گذارد

اسماعیل سلطانیان گفت: هر فیلمی که ساخته می شود روایتی از ذهن کارگردان یا فیلم نامه نویس در رابطه با موضوعی خاص می باشد از این رو کارگردان فیلم "چ" در صدد بازگو کردن دریچه ذهن خود در قاب دوربین است.

حرف جدید سینمای ایران در لایه های فیلم "چ" پنهان است/ حاتمی کیا بین سوپر استار و بازیگر صفر تفاوتی نمی گذارد

اسماعیل سلطانیان بازیگر و هنرپیشه فیلم های تلویزیونی و سینمایی از جمله وضعیت سفید، یوسف پیامبر و "چ" در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص فیلم سینمایی "چ" اظهار داشت: فیلم سینمایی "چ" به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا دارای حرف جدیدی در سینمای ایران است که در لایه های مختلف فیلم پنهان است.

IMAGE634223100884218750

وی تصریح کرد: این فیلم با پیام خاص خود نیازمند دقت و توجه مخاطب است تا با علاقه به آن پی ببرد.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: فیلم "چ" مبین مظلومیت مردم خطه کرد نشین و شهید مصطفی چمران است و شرایط آن دوره از تاریخ به خوبی در این فیلم به نمایش درآمده است.

وی در خصوص تاثیر سینما بر نسلی که دوران دفاع مقدس و رخدادهای آن را حس نکرده است گفت: اگر فیلمی نگاه صادقانه و بدور از شعارزدگی داشته باشد و یک طرفه قضاوت ننماید بی شک به عنوان اثری ماندگار در تاریخ سینمای ایران ثبت و در ذهن مخاطب تاثیرگذار خواهد بود.

سلطانیان تاکید کرد: صحنه هایی از این فیلم  واقعی بود و خود من با توجه به اینکه اهل کرمانشاه هستم شاهد صحنه هایی از درگیری و مظلومیت مردم کرد نشین در زمان جنگ تحمیلی بوده ام.

40520

بازیگر فیلم"چ" ابراز داشت: هر فیلمی که ساخته می شود روایتی از ذهن کارگردان یا فیلم نامه نویس در رابطه با موضوعی خاص است.
از این رو کارگردان با ساخت فیلم در صدد انعکاس تفکر خود از دریچه ذهن بر قاب دوربین  است.
استقبال از فیلم "چ" نشان داد اگر فیلمی با رویکرد واقع گرایانه ساخته شود مورد احترام مخاطب خواهد بود.

وی اضافه کرد: نسل جوان باید بداند در اوایل انقلاب اسلامی، کردستان مأوای گروهک های مختلف بود که با آزردن  و کشتار مردم عادی در تلاش برای جدا کردن این بخش از خاک کشور بودند اما غیرت و همت مردم غیور کُرد باعث شکست این گروهک ها شد.

139210121223014041842964

سلطانیان خاطر نشان کرد: هنرمند، روایتی از ذهن را با واقعیت به تصویر می کشد.
جوان امروز بسیار باهوش تر از نسل های قبل است و به خوبی می تواند سره را از ناسره تشخیص دهد.

وی با بیان خاطره ای از زمان ساخت فیلم "چ" گفت: ابراهیم حاتمی کیا کارگردانی است که در نگاه وی فرقی بین سوپر استار و بازیگر صفر وجود ندارد.
در بخشی از این فیلم باید من با پای برهنه بر روی خس و خاشاک می دویدم که این مسئله موجب زخمی شدن پاهایم شد؛ با این حال برای طبیعی شدن صحنه های فیلم این کار انجام شد.

وی به کار جدید خود اشاره و اذعان داشت: قرار است در فیلمی به کارگردانی  سیروس مقدم و نویسندگی سعید نعمت الله به عنوان یکی از بازیگران  حضور پیدا کنم.
این فیلم در ایام ماه مبارک رمضان پخش می شود.

این بازیگر در پایان از مردم خواست تا برای مادرش که مدت ها در بستربیماری است دعا کنند .

انتهای پیام/2004/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان