۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیش از ۱۵۶ هزار ایثارگر قزوینی از مزایای بیمه بهره‌مند شدند
کد خبر: ۲۶۴۳۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۴ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید استان:

بیش از ۱۵۶ هزار ایثارگر قزوینی از مزایای بیمه بهره‌مند شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: طی دولت یازدهم ۱۵۶ هزار و ۳۶۵ نفر-بیمه از خانواده شاهد و ایثارگر استان قزوین، از مزایای بیمه پایه و تکمیلی بهره‌مند شدند.

بیش از ۱۵۶ هزار ایثارگر قزوینی از مزایای بیمه بهره‌مند شدند
غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  با اشاره به عملکرد بنیاد استان طی دوره‌ی چهار ساله اخیر اظهار کرد: توجه جدی به مشکلات ایثارگران از جمله مسایل درمانی و از اولویت‌های دولت و بنیاد است.

حقایق‌پور گفت: بنیاد استان قزوین با 267 مرکز درمانی شامل آزمایشگاه و رادیولوژی، داروخانه، درمانگاه و مطب‌های شبانه‌روزی، متخصصین، دندانپزشکی، سایر مراکز پاراکلینیک و شبکه اورژانس درمانی با هدف ارایه‌ خدمات بهداشت و درمان به جامعه ایثارگران قرارداد منعقد کرده است.

این مسئول افزود: جامعه ایثارگران اعم از جانبازان و خانواده‌های آنها، همسران، فرزندان و والدین شهدای استان قزوین می‌توانند با مراجعه روزانه و شبانه‌ به مراکز پزشکی طرف قرارداد بنیاد استان، خدمات مورد نیاز خود را در حوزه‌ی درمان و بهداشت دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: 8 هزار و 961 نفر از ایثارگران که از هیچ نهادی دفترچه درمانی ندارند، زیر پوشش بیمه اولیه بنیاد قرار گرفته و 22 هزار و یکصد و 56 نفر نیز زیر پوشش بیمه تکمیلی هستند.

حقایق‌پور افزود: بنیاد قزوین در عملکرد چهار ساله دولت، بیمه پایه و تکمیلی یکصد و 56 هزار و 365 نفر-بیمه از خانواده شاهد و ایثارگر را پیگیری و اجرا کرده است.

وی گفت: همچنین طی این مدت، 12 میلیارد و 916 میلیون ریال جهت ارتروز و پروتز، دارو و تجهیزات پزشکی جامعه‌ی هدف پرداخت شده است.

پایش سلامت ایثارگران 13202 مورد
این مسئول گفت: پایش سلامت از جمله طرح‌های بنیاد است که پزشکان ضمن مراجعه به منزل جامعه هدف، وضعیت سلامتی آنها را رصد کرده و خدمات مورد نیاز بهداشتی و درمانی را به آنها ارائه می‌دهند.

حقایق‌پور افزود: والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان نخاعی، شیمیایی، اعصاب و روان و ویژه با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه هدف زیر پوشش این طرح هستند.

وی گفت: در دولت یازدهم، 10 هزار و 615 مورد از والدین شهدا، 709 مورد از جانبازان نخاعی، شیمیایی، اعصاب و روان و ویژه و یک هزار و 878 مورد از همسران شهدا پایش سلامت شدند.

عیادت از ایثارگران؛ 9528 مورد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، عیادت از خانواده‌ شاهد و ایثارگر در بیمارستان‌ و منزل را از دیگر برنامه‌های بنیاد استان عنوان کرد.

وی افزود: ما بلافاصله بعد از بستری شدن هر ایثارگر در بیمارستان، کنارشان هستیم و اقدامات لازم را در جهت برطرف کردن مشکلات درمانی و بهبود وضعیت سلامتی آنها انجام می‌دهیم.

این مسئول گفت: طی دوره‌ی چهار ساله دولت یازدهم، از 9 هزار و 528 بیمار ایثارگر بستری شده در بیمارستان و منزل توسط مسئولان بنیاد عیادت شد.

بررسی پرونده جانبازان در کمیسیون‌ها 1547 مورد
حقایق‌پور با اشاره به اینکه جلسه مشاوره قبل از تشکیل کمیسیون پزشکی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این جلسه، پزشکان با بررسی پرونده‌های جانبازان متقاضی افزایش درصد، افراد واجد شرایط را به کمیسیون پزشکی ارجاع می‌‌دهند.

وی با بیان اینکه تعیین وضعیت افزایش درصد جانبازان استان قزوین از مهمترین اهداف برگزاری کمیسیون پزشکی است، افزود: جانبازانی که تقاضای افزایش درصد دارند با مراجعه به بنیاد و ارایه‌ی مدارک مربوطه، در این کمیسیون شرکت می‌کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طی دولت یازدهم، با برگزاری 8 کمیسیون درصد و اشتغال، یک هزار و 547 مورد پرونده‌ی جانبازان استان قزوین با هدف رفع مشکلات آنها بررسی شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان