۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین انجام۳۶۲ عمليات امداد و نجات/ ۳۷ مورد محبوس شدن در آسانسور داشتیم
کد خبر: ۲۶۴۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۴ ساعت: ۹:۲۱ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل آتش نشاني قزوين اعلام کرد:

انجام۳۶۲ عمليات امداد و نجات/ ۳۷ مورد محبوس شدن در آسانسور داشتیم

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: آتش نشانان قزوين در مردادماه امسال در ۳۶۲ عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند.

انجام۳۶۲ عمليات امداد و نجات/ ۳۷ مورد محبوس شدن در آسانسور داشتیم
ابوالفضل ذوالقدر، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: تماس‎هاي مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در مرداد ماه سال 1396، آتش نشانان را به 362 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سريع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ايمن سازي محل حوادث اقدام کردند.

وي در ادامه بيان کرد: عمليات‌هاي انجام شده در این مدت مربوط به؛ تصادف یا واژگوني خودرو 24 مورد، حريق منزل مسکوني و مغازه 21 مورد، حريق خودرو 8 مورد، افکن زمین و ريزش چاه 9 مورد، نشت آب 12 مورد، محبوس شدن داخل آسانسور 37 مورد، غرق شدگی 5 مورد، محبوس شدن داخل منزل مسکوني 20 مورد، مشاهده و گير کردن حيوانات وحشي 31 مورد، آتش سوزي سطل زباله و ضايعات 34 مورد، حریق علفزار 50 مورد، حریق باغ 21 مورد، حریق کلش 6 مورد، 13مورد خارج کردن حلقه انگشتري و 71 مورد حوادث دیگر بوده که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سريع نسبت به ايمن سازي محل حادثه و کاهش خطر اقدام کردند.

مديرعامل آتش نشاني قزوين با اشاره به اينکه گستره فعاليت‌هاي اين سازمان صرفاً مهار آتش سوزي نیست، تصريح کرد: آتش نشانان ايستگاه‌هاي 8 گانه قزوين به تمامي حوادث امداد و نجات و اطفاء حريق در حوزه شهري و حتي در بعضي موارد "به واسطه درخواست کمک از شهرهاي استان" درحوزه برون شهري نيز خدمت رساني مي‌کنند.

وی با اشاره به لزوم فراگیری آموزش‌های ایمنی و نگهداری یک دستگاه خاموش کننده در منزل و محل کار از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعايت کامل موارد ايمني از وقوع حوادث مختلف جلوگيري کرده و در زمان بروز هرگونه حادثه ضمن حفظ خونسردی با شماره 125 آتش نشانی تماس حاصل کنند.

ذوالقدر در پايان از شهروندان و همه رانندگان درخواست کرد: در موقع بروز حادثه و شنيدن صداي آژير خودروهاي آتش نشاني، بلافاصله با بازكردن مسير نسبت به تسريع در عمليات اطفاي حريق با ماموران اين سازمان همكاري کرده و از تجمع بي مورد در محل وقوع حادثه به طور جدی خودداري کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان