۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین «گشایش اقتصادی» و «ارتقای فرهنگ دینی» توسط دولتمردان دنبال شود
کد خبر: ۲۶۴۱۸۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۳ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

«گشایش اقتصادی» و «ارتقای فرهنگ دینی» توسط دولتمردان دنبال شود

امام جمعه قزوین گفت: از دولتمردان و مسئولان منطقه‌ای می‌خواهیم حال که دولت همه مراحل را گذرانده و آماده خدمت شده است، «گشایش اقتصادی» و «ارتقای فرهنگ دینی» که هر دو دغدغه و مطالبه جدی رهبری هستند را مد نظر قرار دهند و آن‌ها را با جدیت دنبال کنند.

«گشایش اقتصادی» و «ارتقای فرهنگ دینی» توسط دولتمردان دنبال شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: امام باقر (ع) به جابر سفارش کردند، اگر همه اهل شهر از تو بد گفتند و یا از تو تعریف و تمجید کردند، ناراحت و خوشحال نشو؛ زیرا بدی و خوبی انسان به میزان مطابقت اعمال و رفتار او با دستورات دینی و قرآنی ارتباط دارد.

وی تصریح کرد: امام باقر (ع) خطاب به جابر تأکید می‌کند، اعمال خود را به دستوراتی که خداوند در قرآن آورده، عرضه کن و اگر اعمال و رفتار تو با آن چه که مورد تأیید خداوند است، مطابقت دارد، خوشحال باش و با آن چه که با دستور دین مطابقت ندارد تلاش کن تا آن را اصلاح نمایی و ما نیز همین رویه را باید در پیش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر و گرامیداشت هفته دولت، خاطرنشان کرد: شهید رجایی و باهنر در ساختمان نخست وزیری توسط منافقین مظلومانه به شهادت رسیدند و یاد و خاطره آن عزیزان و همچنین سالروز شهادت آیت‌الله محمدباقر حکیم را که در انفجار حرم امیرالمؤمنین (ع) در نجف‌اشرف به شهادت رسید، گرامی می‌داریم.

امام جمعه قزوین به حج خونین سال 66 و شهادت مظلومانه حجاج در منا اشاره کرد و افزود: این وقایع خونین توسط عوامل امریکایی و سعودی رخ داد و همیشه این چنین جنایت‌هایی از معدن استکبار و کفر بر می‌خیزد.

وی با اشاره به جنگ‌ها و شرارت‌هایی که در کشورهای اسلامی علیه مسلمانان صورت می‌گیرد، یادآور شد: 17 هزار نفری که در کشور ما به دست منافقین کشته شدند و مسلمان‌هایی که در عراق، سوریه و یمن به شهادت می‌رسند، همه توسط استکبار جهانی رخ می‌دهد و وظیفه همه مستضعفان عالم است که در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند.

عابدینی ادامه داد: هزاران نفر از مردم یمن به خاطر جنگ، خونریزی و فشاری که امریکایی‌ها و سعودی‌ها به آن‌ها تحمیل کرده‌اند، دچار بیماری وبا شده‌اند و در حالی که درخواست می‌کنند تا فرودگاه ها برای انتقال دارو باز شوند، از این کار ممانعت می‌شود و هر روز شاهد قربانیان بیشتری در این کشور هستیم.

از کشتار مردم امریکا و اروپا خوشحال نمی‌شویم
خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: این ظلم‌ها و ستم‌هایی که امریکایی‌ها و متحدانش در منطقه انجام می‌دهند به خوبی دروغ بودن ادعای همیشگی آن‌ها مبنی بر دفاع از حقوق بشر را نشان می‌دهد.

وی در ادامه عنوان کرد: به امریکایی‌ها و متحدانش می‌گوییم، آتش فتنه و تروری که شما در کشور ما افروخته بودید را خاموش کردیم، آتش فتنه را در سوریه، عراق و کشورهای دیگر توسط فرزندان برخاسته از مسجد، شهدای مدافع حرم، شهید حججی‌ها و سردار همدانی‌ها مهار کردیم و به زودی این آتش دامن شما را خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص افزود: رفتار شما با ما، رفتار شیطانی و حیوانی است اما رفتار ما با شما رفتار الهی و قرآنی است و ما هرگز از آشوب، ناراحتی و کشتار مردم امریکا و اروپا خوشحال نمی‌شویم.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: همانطور که آتش فتنه و آشوب را در کشور خودمان و کشورهای هم‌جوار خاموش کردیم و امنیت آفریدیم، حامل امنیت در امریکا و اروپا خواهیم بود زیرا قرآن وقتی سخن از امنیت به میان می‌آورد، آن را برای همه مستضعفان عالم می‌خواهد و امام راحل (ره) و رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند برای تحقق این هدف، مستضعفان باید در مقابل مستکبران بایستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: از دولتمردان و مسئولان منطقه‌ای می‌خواهیم حال که دولت همه مراحل را گذرانده و آماده خدمت شده است، «گشایش اقتصادی» و «ارتقای فرهنگ دینی» که هر دو دغدغه و مطالبه جدی رهبری هستند را مد نظر قرار دهند و آن‌ها را با جدیت دنبال کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان