۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین آشتیانی;حضور ۲ نفر در هیات‌مدیره استقلال التهاب‌آور است/۵بازی ملاک ارزیابی نیست،حامی منصوریان نیستم و از عقلانیت دفاع می‌کنم
کد خبر: ۲۶۴۱۶۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

آشتیانی;حضور ۲ نفر در هیات‌مدیره استقلال التهاب‌آور است/۵بازی ملاک ارزیابی نیست،حامی منصوریان نیستم و از عقلانیت دفاع می‌کنم

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: ۵ بازی ملاک قضاوت عملکرد یک مربی نیست، من حامی منصوریان نیستم اما از عقلانیت دفاع می‌کنم.

آشتیانی;حضور ۲ نفر در هیات‌مدیره استقلال التهاب‌آور است/۵بازی ملاک ارزیابی نیست،حامی منصوریان نیستم و از عقلانیت دفاع می‌کنم

امیررضا واعظ‌آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ، در خصوص حال و روز این روزهای باشگاه استقلال و اینکه بهترین تصمیم برای بهتر شدن شرایط این باشگاه پرطرفدار چیست، صحبت‌های زیر را انجام داد:

* وجود 2 نفر در هیات مدیره استقلال التهاب‌آور است

وی در بخش ابتدایی صحبت‌هایش گفت: فارغ از اینکه مباحث فنی و اشکالاتی در تیم استقلال می‌بینم اما به شخصه تصورم این است که مدیران باشگاه باید فضایی را ایجاد کنند که آرامش در آن حکمفرما شود وتمام عوامل این باشگاه باید در آرامش کار خود را پیش ببرند. من احساس می‌کنم یکی دو نفر در بین اعضای هیأت مدیره باشگاه استقلال وجودشان التهاب‌آور است و ای کاش وزیر ورزش در انتخاب این نفرات دفت می‌کرد. به خصوص در مورد افرادی که سابقه تنش در این باشگاه را داشتند. من پیش‌بینی می‌کردم این استرس و فضای تنش‌زا می‌تواند در آینده خطرناک باشد هر چند باز هم تاکید می‌کنم که مباحث فنی و مشکلاتی در تیم استقلال وجود دارد که کارشناسان اهل فن در مورد آن اظهار نظر می‌کنند. 

*تغییرات زیاد در لیگ 9 ماهه به تیم ضربه می‌زند

آشتیانی تاکید کرد: از بعد مدیریت باید بگویم وقتی نفرات یک مجموعه در طول یک سال مرتب تغییر می‌کند و مثلا 6 بازیکن از تیم جدا و 6 بازیکن دیگر اضافه می‌شوند این می‌تواند اثرات منفی داشته باشد. وقتی 5 تغییر در یک تیم صورت می‌گیرد به زبان ساده هماهنگی این نفرات زمان‌بر است. طبعا در یک لیگی که 9 ماه زمان می‌برد هماهنگ شدن آنها باعث ضربه به تیم شده و فرصت‌ها از دست می‌رود. شما پرسپولیس را ببینید که تغییرات در سطح بازیکنانش محدود است و برانکو با تؤمانینه تیمش را هدایت می‌کند و خیلی حساب شده از نفرات جذب شده استفاده می‌کند.اینگونه مدیریت کردن تیم باعث می‌شود که رفته رفته بازیکنان سر و شکل خود را پیدا کرده و تیم به موفقیت برسد. 

*استقلال سخنگویی دارد که هیچوقت سخنگو نیست!

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در ادامه گفت‌وگو با صبح قزوین تاکید کرد: من در مجموعه مدیریتی استقلال متوجه شدم که دوستان تصور می‌کنند با صحبت نکردن همه چیز را مدیریت می‌کنند. اتفاقا برعکس برخی مواقع صحبت نکردن جواب عکس و منفی می‌دهد. به موقع سخن گفت و به موقع دفاع کردن فرمول دارد و با وجود اینکه استقلال یک سخنگو دارد اما عملا ما نقشی از این سخنگو در این باشگاه پرطرفدار نمی‌بینیم. حتی صحبت کردن به موقع پادزهری برای مقابله با اتفاقات است. متاسفانه برخی از مدیران ما این واژه‌ها را نمی‌داند و تصور می‌کند اگر در مورد هر موضوعی حرف نزنند همه چیز را مدیریت کردند در حالی که افکار عمومی منتظر واکنش هستند تا با آن خط فکری جلو بروند. 

*مصاحبه‌های هیات مدیره نباید حالت خط و نشان داشته باشد

آشتیانی در خصوص اینکه راهکار وی در این مقطع برای خروج استقلال از بحران چیست، گفت: در وهله اول معتقدم هیأت مدیره نباید مصاحبه‌ای انجام دهد و مصاحبه‌های هیأت مدیره نباید حالت خط و نشان داشته باشد. اگر این آقایان در تیم‌های شهرستانی هم بودند این همه مصاحبه می‌کردند؟ این را وزیر ورزش که این افراد را انتخاب کرده باید یاد اعضای هیأت مدیره بدهد. دوستان هنوز یک خط از قانون تجارت را نخواندند ونمی‌دانند این افراد چگونه در هیأت مدیره‌ها منصوب می‌شوند. فصلی که صمد مرفاوی مربی استقلال بود ما در 6 بازی در تهران مساوی کردیم و یک فضای عجیب و سنگین بر باشگاه حاکم شد. اما با مدیریت و تدبیر کار را به شکلی جلو بردیم که بار روحی و روانی از تیم کم شود. بعدها هم جبران کردیم. ولی در حال حاضر رفتارهایی را می‌بینم که در شان استقلال نیست. 

*گفتمان،ذهن و تفکر منصوریان با این ادبیات عجین شده و اشکالی ندارد

وی در خصوص انتقاداتی که به گفتمان علیرضا منصوریان مطرح می‌شود، گفت: در وهله اول باید به نظرات افراد چه درست و چه غلط احترام بگذاریم. من احساس می‌کنم منصوریان گفتمانش با ذهن و تفکرش با این واژه‌ها عجین شده است و این اشکالی ندارد. هر کسی یک مدل رفتاری دارد. مربیان قبلی استقلال هم هر کدام رفتارهایی داشتند که باعث دلخوری شد اما ما باید فضای فرهنگی را ارزیابی کنیم و بعد از مربیان توقع داشته باشیم که چه گفتمانی داشته باشند. من مصاحبه‌ای را از مورینیو خواندم که گفت تیمی که از یک نقطه 3 بار گل دریافت می‌کند شایسته قهرمانی ندارد. این حرف از زبان کسی بیرون آمده که به او می‌گویند آقای خاص. شما ببینید از چه ادبیات قشنگی استفاده کرده اما مربیان ما بعد از باخت آسمان و ریسمان را به هم می‌بافند و همه چیز را به گردن دیگران می‌اندازند. به خاطر این است که می‌گویم ما نباید از مربیان‌مان انتظاری بیشتری داشته باشیم.

*از منصوریان حمایت نمی‌کنم، حامی عقلانیت هستم

وی در خصوص اینکه قرار است در جلسه روز یکشنبه هیأت مدیره درباره منصوریان تصمیم گرفته شود، گفت: همین موضوع فضای روانی ایجاد می‌کند. اصلا نباید در مورد جلسه هیأت مدیره حرف زد. برخی‌ها می‌گویند ما حرف می‌زنیم که شوک وارد کنیم ولی با تهدید شوک وارد نمی‌شود. شما ببینید زمانی که من مدیرعامل استقلال بودم وقتی تیم می‌باخت با بازیکنان و مربیان چگونه رفتار می‌کردم. یادم می‌آید با استقلال در زمان آقای قلعه‌نویی به مصاف ام‌الصلال رفتیم که یک تیم معمولی و ضعیف بود. قبل از بازی مدیرعامل آن تیم با مزاح گفت که هوای تیم ما را داشته باشید ولی ما در زمین یک بر صفر بازی را باختی اما شما از بازیکنان وقت بپرسید که من چه رفتاری با آنها کردم. تصور من این است که با 5 بازی نمی‌شود کادر فنی را قضاوت کرد هر چند فرصت‌ها ازدست می‌رود. زمانی که من به استقلال آدم تیم هفدهم جدول بود ولی مربی را عوض نکردم و با تمام مشکلاتی که داشتیم، قهرمان هم شدیم. من از منصوریان دفاع نمی‌کنم اما از عقلانیت دفاع می‌کنم و توصیه‌ای به او انجام می‌دهم که او به منتقدانش احترام بگذارد و سعی کند که به نظر موافقان و مخالفانش احترام بگذارد.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان