۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع می‌شود
کد خبر: ۲۶۴۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد قزوین:

پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع می‌شود

مدیرکل بنیاد قزوین بیان کرد: همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر شناسایی شده، ولی‌الله خمسه‌ای، حجت الاسلام جمشید آقاجانی و محمد ذوالفقاری در قزوین تشییع می‌شود.

پیکر مطهر ۳ شهید مفقودالاثر در قزوین تشییع می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ جلسه هماهنگی تشییع پیکر مطهر 3 تن از شهدای مفقودالاثر پیش از ظهر امروز(پنج شنبه) با حضور غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، عباس برزگر ابراهیمی جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین و سایر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

در این جلسه، حقایق‌پور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای دفاع مقدس گفت: با اعلام شناسایی شدن، پیکر مطهر 3 تن از شهدای مفقودالاثر، عطر معنوی شهدا در فضای استان حاکم شده که این وظیفه ما را نسبت به تشییع پیکر آنها دو چندان کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: باید همه مسوولان مرتبط تلاش کنند تا تشییع پیکر این شهدا با شکوه و عظمت بیشتری در شان نام آنها همانند گذشته برگزار شود.

وی ضمن تقدیر از زحمات نیروهای مسلح در تشییع پیکر مطهر شهدا گفت: این مراسم همزمان با سالروز شهادت امام محمدباقر(ع)، روز سه‌شنبه، هفتم شهریور ماه سال جاری، ساعت 10 صبح از امامزاده اسماعیل(ع) واقع در ابتدای خیابان شهدا (سپه) به سمت امامزاده حسین(ع) و گلزار شهدا برگزار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: پیکر مطهر شهید محمد ذوالفقاری در گلزار شهدای قزوین تدفین می‌شود و پیکر مطهر شهید حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی و شهید ولی‌الله خمسه‌ای به زادگاهشان جهت تشییع و دفن انتقال می‌یابد.

در ادامه جلسه، برزگر ابراهیمی با اشاره به هفته دولت، یاد و خاطره‌ی شهدا به ویژه شهید محمدعلی رجایی و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر را گرامی داشت و گفت: نام آنها هیچگاه از ذهن مردم ما پاک نمی‌شود و قدردان ایثارگری‌های آنها هستند.

جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر مطهر 3 شهید مفقودالاثر شناسایی شده در قزوین تاکید کرد.

در این جلسه همچنین پیرامون نحوه‌ی اطلاع‌رسانی در صدا و سیما و رسانه‌ها، تامین امنیت و ترافیک، تبلیغات محیط شهری، برپایی ایستگاه صلواتی، چاپ پوسترها، اطلاع‌رسانی به مسوولان دستگاه‌های اجرایی و نصب بنرها هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

گفتنی است: شهید ولی‌الله خمسه‌ای چهارم آذر ۱۳۴۴، در روستای بهشتیان بخش آبگرم از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد، پدرش علی‌میرزا، کشاورز بود و مادرش زرین نام داشت و تا پایان دوره ابتدایی درس خواند.
این شهید بزرگوار به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت، یکم فروردین ۱۳۶۵، در مریوان توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید و اثری از پیکرش به دست نیامد، چهارم مهر ماه سال 93، تفحص و اکنون پس از آزمایشات DNA شناسایی شده است.

همچنین روحانی شهید جمشید آقاجانی، پنجم اردیبهشت ۱۳۳۸، در روستای نرجه از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد، پدرش عبدالله، کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت، به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت، روحانی بود، سال ۱۳۵۸ ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.

این شهید بزرگوار به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت، شانزدهم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید که اثری از پیکرش به دست نیامده بود تا اینکه یازدهم شهریور ماه سال 93 تفحص و طی آزمایشات DNA شناسایی شده است.

همچنین شهید محمد ذوالفقاری، یکم خرداد ۱۳۳۹، در روستای حلال‌آباد از توابع شهر آبیک به دنیا آمد. پدرش حسن، معمار بود و مادرش فاطمه نام داشت.

این شهید گرانقدرتا سوم متوسطه در رشته تجربی درس خواند. به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامده بود که طی آزمایشات DNA شناسایی شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان