۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین همسایگان باید حق مردم عراق و سوریه برای تعیین سرنوشت خود را بپذیرند
کد خبر: ۲۶۴۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲ ساعت: ۱۰:۳۹ ↗ لینک کوتاه

سردار جزایری:

همسایگان باید حق مردم عراق و سوریه برای تعیین سرنوشت خود را بپذیرند

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: کشورهای همسایه باید بپذیرند که حق مردم عراق و سوریه است که درباره سرنوشت خود راسا تصمیم بگیرند.

 همسایگان باید حق مردم عراق و سوریه برای تعیین سرنوشت خود را بپذیرند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سردار سید مسعود جزایری سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به سفر عالی‌ترین مقام نظامی کشورمان به ترکیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده است که به شدت با عوامل تروریسم و حامیان آن‌ها در منطقه مخالف است و با آنها مقابله می‌کند، که این سفر نیز در همین راستا صورت گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همچنین تلاش می‌کند تا با همکاری سایر کشورهای غرب آسیا به طور کلی ریشه‌های تروریسم را در منطقه بخشکاند؛ لذا مراوداتی را با کشورها آغاز کرده است که این نوید را می‌دهد تا بدین وسیله منطقه حساس غرب آسیا روی آرامش را به خود ببیند.

سردار جزایری در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی تغییر رویکرد ترکیه نسبت به مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه و فاصله گرفتن از مواضع گذشته، گفت: بدون تردید موفقیت‌هایی که دولت سوریه و عراق در مقابله با تروریسم داشتند و پیروزی‌هایی که این دو کشور علیه جنگ‌افروزی‌های نیابتی آمریکا به دست آوردند، در شنیده شدن بهتر پیام‌های صلح جویانه جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شده است و به تعبیر دیگر بعضی از کشورهای منطقه متوجه شدند که از طریق اقدامات تروریستی و همکاری با آمریکایی‌ها، منافعی برای آنها حاصل نخواهد شد. کشورهای همسایه باید بپذیرند که حق مردم عراق و سوریه است که درباره سرنوشت خود راسا تصمیم بگیرند، مردم سوریه به این نتیجه رسیده‌اند که باید در کنار و همراه دولت قانونی کشورشان باشند.

وی در خصوص توافقات انجام شده در حوزه امنیت مرزهای مشترک ایران و ترکیه تصریح کرد: به طور کلی بین ما و ترکیه و برخی دیگر از کشورهای منطقه مسائل و موضوعات مرزی وجود دارد و تلاش می‌شود با اینگونه مراودات، امنیت مرزها افزایش و ارتقا پیدا کند. متاسفانه ترددهای تروریست‌ها از مناطق مرزی صورت می‌گیرد که باید تلاش کرد تا با همکاری کشورها این رفت و آمدهای تروریست‌ها کاهش و جلوی آن گرفته شود.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره مقابله ایران با گروه‌های تروریستی گفت: بدون تردید ما مخالف حضور گروه‌های تروریستی در سایر کشورها و مناطق مرزی هستیم و همچون گذشته با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی در پایان در خصوص برگزاری همه پرسی کردستان عراق و تاثیر آن بر کشورهای منطقه عنوان کرد: ما این همه پرسی را حرکتی در راستای سیاست‌های کلان آمریکا مبتنی بر تجزیه کشورهای منطقه می‌دانیم و با آن مخالف هستیم.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان