۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برگزاری جشن ولایت علوی در ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه استان
کد خبر: ۲۶۴۰۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲ ساعت: ۱۰:۳۶ ↗ لینک کوتاه

روز شمار دهه ولایت اعلام شد؛

برگزاری جشن ولایت علوی در ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه استان

جشن ولایت علوی، اکمال دین نبوی در سراسر استان قزوین و در ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ولایت علوی در ۶۲ امامزاده و بقعه متبرکه استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ براساس روزشمار اعلام شده، روز پنجشنبه ۹ شهریورماه همزمان با ۹ ذی‌الحجه، روز عرفه با نام "ولایت و نیایش" نامگذاری شده است که در این روز برگزاری دعای عرفه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص و همچنین برگزاری دعای کمیل پیش‌بینی شده است.

روز جمعه ۱۰ شهریور ماه همزمان با ۱۰ ذی‌الحجه، عید سعید قربان با نام «ولایت و اطاعت» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری نماز عید قربان در امامزادگان شاخص با دعوت از سخنرانان و مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار خواهد شد.

روز شنبه ۱۱ شهریورماه همزمان با ۱۱ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و قرآن» نامگذاری شده است برپایی محافل انس با قرآن کریم در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص پیش بینی شده است.

همچنین روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه همزمان با ۱۲ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و بصیرت» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری همایش‌های ولایت و بصیرت برای کارکنان و خانواده اوقاف برنامه‌ریزی شده است.

براساس این نامگذاری روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه همزمان با ۱۳ ذی‌الحجه با نام «ولایت، ایثار و شهادت» نامگذاری شده است که غبارروبی نمادین امامزادگان و بقاع متبرکه و غبارروبی قبور مطهر شهدا در جوار امامزادگان با دعوت از خانواده‌های معظم شهدا و همچنین تکریم خانواده‌های شهدا و برگزاری یادواره شهدای خفته در جوار امامزادگان، تحت عنوان شب خاطره و معرفی، قرائت وصایا و کرامات شهدای مدفون در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این روز است.

همچنین روز سه شنبه ۱۴ شهریورماه همزمان با ۱۴ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و جوانان» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری جشن تکلیف دختران و برگزاری جشن در شب میلاد امام هادی علیه السلام در امامزادگان از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه، ۱۵ ذی‌الحجه همزمان با ولادت امام هادی علیه‌السلام با عنوان «ولایت و معرفت» نامگذاری شده است که در این روز برگزاری مراسم جشن میلاد و قرائت حدیث کساء در امامزادگان و بقاع متبرکه به همراه برگزاری مراسم دعای توسل برنامه‌ریزی شده است.

همچنین در روز پنج شنبه؛ ۱۶ شهریور ماه همزمان با ۱۶ ذی‌الحجه با نام «ولایت و وقف» نامگذاری شده است که برگزاری نشست‌های صنفی با موضوع وقف‌، افتتاح ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این روز است.

روز جمعه، نهم ۱۷ شهریور ماه همزمان با ۱۷ ذی‌الحجه به عنوان «ولایت و بانوان» نامگذاری شده است که برگزاری همایش «بانوان و ولایت» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص با هماهنگی با هیئت رزمندگان و بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران و همچنین برگزاری شب شعر با حضور شعرای برجسته از جمله برنامه‌های این روز است.

و در نهایت روز شنبه ۱۸ شهریورماه همزمان با ۱۸ ذی‌الحجه، عید سعید غدیر با نام «ولایت و مودّت» نامگذاری شده است.

برگزاری جشن سراسری عیدغدیر از ساعت ۱۰ صبح با حضور مردم ولایت‌مدار در قالب کاروان‌های شادی (بصورت راهپیمایی) و حرکت به سمت امامزادگان و بقاع متبرکه از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این روز است.

گفتنی است؛ 62 امامزاده و بقعه استان قزوین میزبان جشن‌های مردمی اکمال دین نبوی و زائرین و مجاورین هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان