۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عکس خانوادگی جالب از سید حسن نصرالله + تصویر
کد خبر: ۲۶۴۰۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲ ساعت: ۱۰:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مبارز خستگی ناپذیر مقاومت؛

عکس خانوادگی جالب از سید حسن نصرالله + تصویر

سید حسن نصرالله، دبیر کل جنش حزب‌الله محبوب‌ترین چهره‌ سیاسی مذهبی لبنان است، مبارزی که عمر خود را صرف نابودی رژیم اشغالگر صهیونیست کرده است.

عکس خانوادگی جالب از سید حسن نصرالله + تصویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جنبش حزب‌الله پس از ترور سید عباس موسوی در سال 1992، با انتخاب سید حسن نصرالله جانی دوباره گرفت؛ روحانی شیعه 57 ساله‌ای که پس از سالها فعالیت مبارزاتیش، امروزه محبوب‌ترین چهره سیاسی مذهبی مردم لبنان است.

سید حسن در محله‌ای فقیر‌نشین در جنوب لبنان متولد شد، او فرزند ارشد در میان 3 برادر و 5 خواهرش بود و از همان کودکی علاقه‌ به شیوه و منش زندگی امام موسی صدر به خوبی در او قابل مشاهده بود. در 16 سالگی برای تحصیلات حوزوی به نجف سفر کرد و سپس راهی قم شد اما پس از یکسال به دلیل شدت گرفتن تنش ها در لبنان به درخواست حزب الله به بیروت بازگشت.

سال 1360 سید حسن نصر الله در حالی که تنها 21 سال داشت، برای نخستین بار، حکم نمایندگی خود در لبنان را از دست امام خمینی (ره)دریافت کرد ( این انتصاب از بین اعضای حزب‌الله، برای اولین بار بود که صورت می‌گرفت).

علاوه بر فعالیت‌های مبارزاتی و سیاسی سید حسن نصر‌الله بر علیه رژیم اشغالگر قدس، ساده زیستی غیر قابل انکار، ذکاوت و تیزهوشی، عشق و وظیفه‌شناسی او از دیرباز در میان مردم لبنان  زبانزد خاص و عام بوده است.

تصویر جالب زیر، این بزرگ مرد شیعه را در میان خانواده‌اش نشان می‌دهد.

  پدر و برادران سید حسن نصرالله درقاب تصویر

پدر و برادران سید حسن نصرالله درقاب تصویر

 انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان