۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تشکیل "پرونده شخصیت" گامی موثر در اصلاح و بازپروری زندانیان
کد خبر: ۲۶۳۹۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اعلام کرد:

تشکیل "پرونده شخصیت" گامی موثر در اصلاح و بازپروری زندانیان

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: تشکیل پرونده شخصیت گامی مؤثر در اصلاح و بازپروری زندانیان خواهد بود.

تشکیل "پرونده شخصیت" گامی موثر در اصلاح و بازپروری زندانیان
حمیدرضا فراست طلب در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: پروند‌‌ه شخصیت مشتمل بر اطلاعاتی از وضعیت عمومی، بهداشت فردی و جسمی، توانمندی‌ها و استعدادهای فرهنگی، آموزشی و مددکاری اجتماعی است و با هدف کمک به بازاجتماعی شد‌‌ن زندانیان تشکیل می‌شود.
 
وی افزود: پرونده شخصیتی زندانیان با بهره‌‌گیری از توان علمی وتجربی کارشناسان حوزه‌های ذیربط تشکیل می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اذعان کرد: چنانچه برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح بدرستی انجام شود، زند‌‌انی در زمان تحمل کیفر با بهره گیری از خدمات تخصصی و فراخود اطلاعات مندرج در پرونده خود با تغییر رفتار وکردار پس از آزاد‌‌ی، جامعه‌پذیر شد‌‌ه و کمتر به چرخه جرم بازخواهدگشت‌‌.

وی با بیان اینکه هر انسان د‌‌ارای شخصیت منحصر به فرد‌ خویش است، متذکر شد: زندانیان نیز تحت تأثیر عوامل مختلف مرتکب جرم می‌شوند و شخصیت مجرمانه آنها شکل می‌گیرد، با تشکیل پرونده شخصیتی برای این دسته از افراد و با کسب اطلاعات کامل از ابعاد مختلف زندگی آنها می توان منش وسبک زندگی آنها را تغییرداد.

فراست طلب تصریح داشت: همه تلاش‌ها برای اجرای این طرح حفظ بهداشت روانی، کاهش فشار و تنش در زمان تحمل کیفر وجلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان اسست.

وی خواستار ثبت اطلاعات دقیق پرونده شخصیتی زندانیان شد و گفت: در صورت داشتن اطلاعات درست از وضعیت فردی، خانوادگی، سلامت جسمی، اعتقادات مذهبی، تحصیلات، علایق، شاخصه‌های روانشناختی، مهارت‌های شغلی، استعدادهای فردی زندانی در بخش‌های مختلف می‌توان زمینه‌های اصلاح و بازپروری زندانیان را مهیا کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: دلایل شخصیتی و روانی ‌رفتارهای مجرمانه یکی از ابزارهایی است که می‌تواند در اصلاح و بازپروری زندانیان حایز اهمیت باشد؛ لذا کسب اطلاعات کامل مجرمان، برای پیشگیری‌های ثانویه بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان