۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح ولایت، فرصتی طلایی برای جوانان/برخی خواص در فتنه‌۸۸ انقلاب را تا مذبح پیش بردند/توصیه سردار برای مطالعه کتاب آیت‌الله سبحانی
کد خبر: ۲۶۳۹۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۶:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بیست و دومین طرح ولایت خواهران عنوان کرد

طرح ولایت، فرصتی طلایی برای جوانان/برخی خواص در فتنه‌۸۸ انقلاب را تا مذبح پیش بردند/توصیه سردار برای مطالعه کتاب آیت‌الله سبحانی

رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج با طلایی خواندن دوره طرح ولایت، عنوان کرد: این دوره واقعاً یک فرصت طلایی برای قشر جوان ما که در کوران حوادث قرار دارد، است.

طرح ولایت، فرصتی طلایی برای جوانان/برخی خواص در فتنه‌۸۸ انقلاب را تا مذبح پیش بردند/توصیه سردار برای مطالعه کتاب آیت‌الله سبحانی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج و جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج دقایقی پیش در بیست و دومین طرح ولایت خواهران دانشگاه های کشور در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد، اظهار داشت: امروز روز اول ماه ذی حجه است و 10 روز اول ماه ذی حجه، یک دهه فوق العاده است، ایام معلومات و از خدا بخواهیم این 10 روز، یک دهه خاص برای همه ما باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با طلایی خواندن دوره طرح ولایت، عنوان کرد: این دوره واقعاً یک فرصت طلایی است برای قشر جوان ما که در کوران حوادث قرار دارد، شما عزیزان در زمانی زندگی می‌کنید که دوره حساس و ویژه‌ای است، در این دوره و در این زمانه می‌توان چند مدل زندگی کرد، می‌شود محسن حججی شد، می‌شود خدایی نکرده یک جوان باطل شد یا یک جوان خنثی و خدایی نکرده یک جوان دور از دین و متمایل به آموزه‌های غیردینی باشید.

وی خاطرنشان کرد: خاصیت دوران عمر شما، حساسیت‌های این دوران است، به‌عبارت‌دیگر، شما می‌توانید جزو برگزیدگان و خواص جامعه باشید، می‌توانید هم نباشید، کما این‌که افراد بسیاری نیستند اما یادمان باشد این خواص بودند که تکلیف جامعه را مشخص کردند، از روز اول هم نیز بوده و مثال‌های آن در تاریخ فراوان است.

غیب پرور با اشاره به آیه‌ای که به دوره 40 روزه دوری حضرت موسی(ع) از امت خود اشاره دارد، گفت: زمانی که حضرت موسی برای دریافت فرمان پروردگار عازم شد، عزیمت موسی کلیم 30 شبانه‌روز بود، بعد مقرر شد 10 روز به دوره اضافه شود، این دوره 40، چله و اربعین از منظر اسلام عزیز فلسفه دارد.

نقش خواص در انحراف امت

وی افزود: موسی چه کسی است؟ رهبر الهی است، صاحب و معمار انقلاب در بنی‌اسرائیل است، این رهبر بزرگ مدت‌زمانی را از امت خود فاصله می‌گیرد، در امت او چه اتفاقی می‌افتد؟ بعضی از خواص مثل سامری به‌قدری ذی‌نفوذ، صاحب سخن، کلام و صاحب شبکه هستند که امت موسی را گوساله‌پرست می‌کند، این نقش خواص است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: سامری خواص غیر حق بود اما یکه تازی کرد، چراکه خواص اهل حق سکوت کردند و یک امت واحد خدا پرست تبدیل به بت و گوساله‌پرست شدند و تقصیر اصلی آن خواص اهل حقی بودند که سکوت کردند.

غیب پرور با بیان اینکه در انقلاب پیامبر اعظم (ص) خواص نیز تاثیرگذار بودند، گفت: توصیه من به شما این است که یک دوره تاریخ اسلام را بخوانید و از بزرگانی که در این عرصه قدم گذاشته و قلم زدند مثل آیت الله جعفر سبحانی که دو جلدی فروغ ابدیت را نوشته است، بخوانید.

وی افزود: در عصر رسول خدا خواص در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی نقش‌آفرینی کردند و ایشان به خواص اهل حق مانند سلمان، مقداد و امیر المومنین و مصعب بن عمیر اهمیت می‌دادند.

رئیس بسیج سازمان مستضعفین با بیان اینکه در زمان پیامبر خواص جبهه حق و باطل نقش آفرین بودند، گفت:  بعضی از خواص اهل حق دچار انحراف شدند مانند زبیر که جزو خاص الخواص بود و در تشییع جنازه حضرت زهرا(س) شرکت کرد اما بعد از آن در ماجرای جمل رخ در رخ امیرالمومنین قرار گرفت.

وی به بیان مثال‌های دیگری در انحراف خواص از مسیر حق پرداخت و گفت: کسانی به جنگ ابی عبدالله آمدند که تا آن روز نمی دانستند به جنگ چه کسی می روند، وای بر مردمان احمق، خواص تعزیه گردان عاشورا بودند، خواص جبهه حق کجا بودند؟ یا در مدینه نشستند و گفتند حسین، ما تورا دوست داریم اما زن داریم، بچه داریم، گرفتاریم، مغازه و باغمان چه می شود؟ نمی توانیم همراهت بیاییم، چقدر بعضی از خواص پرروی کردند، با حسین بن علی رودرو نشستند و او را نصیحت کردند، گفتند حسین نرو، به صلاحت نیست.

غیب پرور افزود: شمر از روز اول یک چهره کریه و خبیث نیست، او در لشکر امیرالمؤمنین جزو فرماندهان برجسته لشکر علی است، حسین بن علی و حسن بن علی به نفع علی شمشیر می‌زنند، شمر نیز به نفع علی شمشیر می‌زند، اما چه شد؟ این گردانه زمان چگونه شد آن کسی که به عنوان فرمانده عالی علی شمشیر می‌زند، روی سینه فرزند پیغمبر می‌نشیند؟

وی اضافه کرد: در همین مشهد دو چهره خاص وجود دارد، یکی می‌شود خواجه ربیع، یکی می‌شود خواجه اباصلت، تاریخ اسلام را تحلیلی بخوانید تا به حقایق پی ببرید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که جریان خواص و عوام در پیروزی انقلاب اسلامی نیز مصداق پیدا کرد، خاطرنشان کرد: بسیاری مدعی بودند حتی بعضی‌ها مقابل امام ایستادند، کسی را داشتیم که رساله عملیه داشت، مقلد داشت اما مقابل امام تا آنجایی که حکم قتل و ترور امام را صادر کردند، ایستادند.

وی افزود: در مقابل، خواص نابی که همراه امام بودند، انقلاب را حفظ کردند که رگه های غلیظی در مردم وجود داشت، این رگه‌های غلیظ، ولایتمدار و امام دوست، شدند همان کسانی که جنگ را اداره کردند، خاص بودن حتمأ ملازم رهبر الهی بودن و چشم در چشم دیدن او نیست، بچه‌های مظلوم دوران دفاع مقدس که همین چند روز پیش بعد از 30 و خرده‌ای سال تشییع شدند، خدا هر از چندی یکی از این ها را مقابل چشم ما قرار می دهد که حجت باشند در مقابل چشم ما، استخوان این بچه‌ها را ببینیم.

دلباختگای آزادگان جهان به امام راحل

غیب پرور با اشاره به دلباختگی آزادگان جهان به امام راحل و نهضت او، گفت: تابوت قشنگی که شما می‌بینید، در اکثر آن یک انبوه پنبه است که در لابلای پنبه، چهاردانه استخوان است، اینها خواص دوران ما بودند، تمام خواص که امام را فهمیدند اهل ایران هم نبودند؛، دو سه شب پیش تلویزیون پدر و مادر یک شهید فرانسوی در ایران بودند، کمال، علی و آقا مهدی سه جوان فرانسوی بودند که چند ماه در جبهه پیش ما بودند، از قلب اروپا، از پاریس امام را می‌فهمند و به ایران آمدند.

وی اضافه کرد: مهدی دانشجوی پزشکی بود، پدر و مادرش او را طرد کرده بودند، ایستگاه به ایستگاه عوض می‌کند، خود را به ایران می‌رساند، به جبهه می‌آیند، در جبهه می‌مانند تا به عملیات مرصاد می‌رسد و کمال آنجا شهید می‌شود.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: برخی خواص همراه امام تبدیل به جبهه منحرف انقلاب بعد از ارتحال ایشان شدند و به نوعی به صورت مستقیم مقابل ایشان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بعضی از خواص ساکت شدند، گفت: انقلابی که بعد از قرن‌ها پیروز شده بود و آرزوهای انسان‌های زیادی بود اما کسانی که ادعای اسلام داشتند، مقابل ایشان قرار گرفتند.

غیب‌پرور افزود: در فتنه سال 88  بعضی از خواص انقلاب را تا مذبح بردند و به مرحله‌ای رساندند که چیزی از انقلاب نماند، اما در مقابل عده‌ای پیام امام و رهبر را فهمیدند، با بصیرت خود انقلاب را کمک کردند.

وی با بیان اینکه جریان حق و باطل در درون خواص همیشه وجود داشته است، گفت: تلاش کنید جزو خواص اهل حق باشید یعنی کسانی که میزانشان اتصال به رهبر الهیست آن هم  نه در  گفتار بلکه در عمل.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در جامعه مثل شهید حججی کم نیست یعنی کسانی که به عنوان خواص اهل حق در جامعه تابلو شدند و بزرگ شدند.

غیب‌پرور ادامه داد: همه شما نمی‌توانید همسر شهید باشید، چراکه انقلابی بودن مراتب دارد امام مهم این است که در مسیر باشید و راه را گم نکنید.

وی خاطر نشان کرد: زمینه برای شما فراهم شده که جزو خواص اهل حق باشید و میزان حق و باطل بودن به میزان اتصال ما به ولی فقیه است و به عبارتی هرکسی با رهبر نیست با شمری که روی سینه امام حسین(ع) نشسته، فرقی نمی‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رهبر اسلام مجسم و ترجمه اسلام ناب است که حرفی جز انقلاب ندارد، اگر اتصال باشد اتفاقات خوبی می‌افتد، به عنوان مثال، دشمن شناسان خوبی می‌شویم و بعد می فهمیم در کف جامعه چه به روز ما آمده است.

غیب پرور خاطر نشان کرد: توصیه من به شما برای مقابله با جنگ نرم این است که سواد فضای مجازی خود را ارتقا دهید




انتهای پیام/1404

منبع: خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان