۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سرپرستی کفاشیان «خنده خنده» یک ساله شد
کد خبر: ۲۶۳۹۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۵۳ ↗ لینک کوتاه

در پس بی‌برنامگی و آشفتگی های مسئولین فدارسیون؛

سرپرستی کفاشیان «خنده خنده» یک ساله شد

یک سال از سرپرستی علی کفاشیان بر کمیته فوتسال گذشته و هنوز خبری از انتخاب رئیس برای این کمیته مهم نیست.

سرپرستی کفاشیان «خنده خنده» یک ساله شد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، دقیقاً یک سال پیش در تاریخ اول شهریور 1395 و پس از کناره‌گیری رضا افتخاری از ریاست کمیته فوتسال،‌ علی کفاشیان رئیس پیشین فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست این کمیته انتخاب شد.

تیم ملی فوتسال بزرگسالان سال گذشته و در اویل دوران سرپرستی کفاشیان بر این کمیته، به مقام سوم جام جهانی فوتسال دست یافت و تیم زیر 20 سال کشورمان نیز در خردادماه سال جاری به مقام قهرمانی آسیا رسید. اینکه چقدر از این موفقیت‌ها سهم دوره سرپرستی کفاشیان بر این کمیته است، مشخص نیست، اما چیزی که در این یک ساله کاملاً مشخص است،‌ بی‌برنامگی و آشفتگی تیم‌های فوتسال بوده است. در یک سال گذشته بارها اردوها و بازی‌های تدارکاتی تیم‌های ملی به دلیل بی‌برنامگی یا عدم تأمین بودجه از سوی کمیته فوتسال لغو شده است. سرمربیان تیم‌های ملی در رده‌های مختلف نیز بارها نسبت به این موضوع و نبود مدیری برای رسیدگی به مشکلات، گلایه داشتند اما همیشه کفاشیان با سیاست لبخند همه چیز را پاسخ داد.
مهدی تاج و علی کفاشیان

کفاشیان ریاست کمیته فوتسال آسیا را هم بر عهده دارد و از این رو، کاملاً به اوضاع و سطح فوتسال کشورمان در آسیا شناخت دارد. اینکه چرا پس از یک سال هنوز تصمیمی برای ریاست این کمیته گرفته نشده، سوالی است که باید رئیس فدراسیون و هیئت رئیسه جواب دهند. قطعاً سرپرست یک کمیته نمی‌تواند برنامه‌ریزی بلند مدتی برای این رشته داشته باشد، چون مشخص نیست چند روز یا چند ماه در این پست خواهد بود اما از قرار معلوم رئیس خنده‌روی پیشین فدراسیون فوتبال با همین سرپرستی چند سال در کمیته فوتسال خواهد بود!

یکی از اصلی‌ترین انتقادهای وارده به سرپرستی کفاشیان در کمیته فوتسال، عدم پرداخت پاداش‌های ملی‌پوشان پس از کسب مقام سومی جهان است. حدود 11 ماه از تاریخ‌سازی شاگردان ناظم‌الشریعه در جام‌جهانی کلمبیا می‌گذرد اما هنوز پاداش‌ فوتسالیست‌های ایرانی پرداخته نشده و عزمی هم برای این کار در فدراسیون دیده نمی‌شود. بی‌نظمی در شروع مسابقات لیگ برتر و لغو چند بازی در یک هفته،‌ کناره‌گیری تیم‌ با ریشه‌ای مانند دبیری تبریز و مشکلات مالی تیم‌ها از ایرادهای اصلی وارده به کمیته تحت سرپرستی کفاشیان به شمار می‌روند.

پخش تلویزیونی مسابقات لیگ برتر دیگر انتقادی است که از کمیته فوتسال گرفته می‌شود. کفاشیان و اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال، اقدام موثری برای گرفتن حق‌ پخش تلویزیونی برای این رشته انجام نداده‌اند و عملاً هیچ کدام از مسابقات لیگ برتر کشور پخش تلویزیونی ندارند. تیم‌هایی مانند تأسیسات دریایی هم که برخی از بازی‌های خانگی آنها از تلویزیون پخش می‌شود، با رایزنی و مکاتبه مدیران باشگاهی خود توانسته‌اند این پخش تلویزیونی را بگیرند. حال این سوال پیش می‌آید که چطور مدیر یک باشگاه می‌تواند حق پخش بگیرد اما سرپرست یک کمیته نمی‌تواند؟!

در هر صورت چیزی که در سرپرستی کفاشیان کاملاً روشن است، بی‌میلی او نسبت به این پست است. کفاشیان حتی خودش در مورد شایعه استعفایش از  این سمت، اعلام کرده که مگر سرپرستی فوتسال  چه چیزی است که بخواهم استعفا هم بدهم؟! شاید کفاشیان از ریاست فدراسیون به سرپرستی کمیته رسیدن را برای خود کسر شأن می‌داند، اما قطعاً این رشته برای پیشرفت و حفظ جایگاه فعلی خود در جهان نیاز به مدیری دارد که تمام وقت و دلسوزانه برای این رشته کار کند.

 باید دید دوران سرپرستی کفاشیان چقدر ادامه خواهد داشت و مسئولان فدراسیون چه زمانی فکری برای کمیته فوتسال و ریاست این کمیته خواهند کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان