۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نجفی بدون رقیب شهردار تهران شد/اولین غیبت سکان دار بهشت در جلسه رسمی
کد خبر: ۲۶۳۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۴۷ ↗ لینک کوتاه

با ۲۱ رای در اولین جلسه شورای پنجم

نجفی بدون رقیب شهردار تهران شد/اولین غیبت سکان دار بهشت در جلسه رسمی

محمدعلی نجفی در جلسه رسمی امروز شورای پنجم به عنوان شهردار انتخاب شد.نجفی در جلسه رأی گیری رسمی شورایی ها حضور نیافت.

نجفی بدون رقیب شهردار تهران شد/اولین غیبت سکان دار بهشت در جلسه رسمی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،محمد علی نجفی هفته پیش با رای گیری در جلسه غیر رسمی شورای پنجمی ها به عنوان گزینه شهرداری انتخاب شد.

کولایی و مهرعلیزاده رقبای نجفی قبل از رای گیری انصراف دادند و نجفی بدون رقیب در جلسه غیر رسسمی به عنوان شهردار انتخاب شد.

امروز در جلسه رسمی شورای پنجمی ها نجفی را به عنوان شهردار تهران معرفی کردند.

نجفی سیاستمدار اصلاح طلب، مدرس دانشگاه، مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است.

نجفی دبیر سابق ستاد هماهنگی اقتصادی، سرپرست سابق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی، عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

نجفی از 1360 تا 1364 در دولت‌های شهید باهنر، مرحوم مهدوی کنی و  موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و از 1367 تا 1376 در دولتهای موسوی و هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش بود.

در دولت اول خاتمی او رئیس سازمان برنامه و بودجه بود.

در 1386 به عضویت در سومین دوره شورای شهر تهران درآمد و در 29 مرداد 1392 به دنبال انتصاب به عنوان معاونت رئیس جمهور از این سمت استعفا کرد.

نجفی یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که با وجودی که موافقت نیمی از مجلس را جلب کرده بود، با اختلاف یک رای از مجموع 284 رای موفق به حضور در وزارت آموزش و پرورش نشد. 

دو روز بعد حسن روحانی طی حکمی وی را به معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور منصوب کرد.

در 10 بهمن 1392، نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی به دلیل بیماری قلبی استعفا کرد و حسن روحانی وی را به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی منصوب کرد.

نجفی در تاریخ 29 مرداد 1393 پس از رای آوردن استیضاح رضا فرجی‌دانا از وزارت علوم، سرپرست وزارت علوم شد و نود و پنج روز در این سمت بود.

وی در تاریخ هشتم مرداد 96 به عنوان یکی از کاندیداهای شهرداری تهران، این سمت را پذیرفت.


انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان