۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چه کسانی وضعیت حصر را پیچیده تر کردند؟
کد خبر: ۲۶۳۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۲۸ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

چه کسانی وضعیت حصر را پیچیده تر کردند؟

سخنان روز یکشنبه سخنگوی قوه قضاییه حاوی خطوط راهنمای مهمی درباره مسئله حصر است. واقعیت این است که در دو ماه گذشته، اقدام هایی برای سبک شدن محدودیت های مهدی کروبی آغاز شده بود.

چه کسانی وضعیت حصر را پیچیده تر کردند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، مهدی محمدی طی یادداشتی در کانال شخصی اش نوشت: سخنان روز یکشنبه سخنگوی قوه قضاییه حاوی خطوط راهنمای مهمی درباره مسئله حصر است. واقعیت این است که در دو ماه گذشته، اقدام هایی برای سبک شدن محدودیت های مهدی کروبی آغاز شده بود. این اقدامات هم، از قضا هیچ ارتباطی به کسانی نداشت که در ظاهر خود را سینه چاک رفع حصر نشان می دهند.

تسهیل ضابطه مند شرایط، در حال انجام بود تا اینکه جمعی از اصلاح طلبان به سرکردگی افرادی چون مصطفی تاج زاده، کرباسچی و عبدالله نوری از قضیه مطلع شدند.

این افراد همان کسانی هستند که عمیقا معتقدند حصر باید بماند تا بتوان نانش را خورد، و "رفع حصر ضمن اعتراف به خطاهای گذشته"، بویژه برای تندروهای اصلاح طلب، خیلی چیز خطرناکی است، چرا که یکی از مهم ترین بیزینس های آنها را تعطیل می کند. داستان های یک هفته گذشته تماما محصول تلاش نظام مند این جریان برای جلوگیری از کاهش محدودیت های کروبی و اخلال در روندی است که از آن آگاه شده بودند.

بی گمان، اگر موضوع را رها می کردند، وضع کروبی امروز بسیار بهتر از چیزی بود که الان هست.  مسئول مستقیم وضعیت فعلی کاسبان حصر هستند، مثل خیلی موارد دیگر که برخی کارها در روال طبیعی خود در حال جلو رفتن بود اما با ورود این جریانات به نام حقوق بشر یا چیزهای دیگر از این قبیل- همه چیز به هم گره خورد.


انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان