۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین چرا گزینه رئیس دولت اصلاحات در مجلس رای نیاورد؟
کد خبر: ۲۶۳۸۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۱۵:۵ ↗ لینک کوتاه

تحلیلی بر رای اعتماد به کابینه دوازدهم

چرا گزینه رئیس دولت اصلاحات در مجلس رای نیاورد؟

بیطرف به عنوان گزینه‌ای که در دولت اول و دوم اصلاحات به عنوان وزیر نیرو فعالیت می‌کرد و رئیس دولت اصلاحات حامی وی بود، نتوانست به کابینه روحانی راه یابد.

چرا گزینه رئیس دولت اصلاحات در مجلس رای نیاورد؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اصلاح‌طلبان اتفاقات جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی روحانی را شکست فاحش این جناح در مجلس می‌دانند. این جریان تلاش زیادی برای رأی نیاوردن برخی از وزرای دولت دوازدهم کرد که اتفاقا با رأی بالایی وارد کابینه شدند و از سوی دیگر وزرای پیشنهادی همسوی این جریان یا رای نیاورده و یا با رای پایین در کابینه روحانی قرار گرفتند.

اینکه گزینه‌های مطلوب اصلاح‌طلبان که از سوی رئیس دولت اصلاحات نیز مورد تاکید قرار گرفته رای نیاورد، شکست برای این جریان را بیشتر جلوه‌گر کرد. به نظر می‌رسد که اینبار «تکرار می‌کنم»‌ رئیس دولت اصلاحات که روش وی برای حمایت از گزینه‌های این جریان است، کارگشا نبوده و مورد توجه نمایندگان امید قرار نگرفته است.

بیطرف در دولت‌های هفتم و هشتم، در کابینه اول و دوم دولت اصلاحات، به عنوان وزیر نیرو فعالیت می‌نمود.

در همین رابطه، صادق زیباکلام،  یکی از چهره‌های اصلاح‌طلب اظهار کرد: « رای نیاوردن آقای بیطرف و ناپلئونی رای آوردن آقای حجتی از یک سو و رای آوری رحمانی فضلی و آقای جهرمی از سوی دیگر یک شکست برای ما بود.»

همچنین، آذر منصوری، دیگر فعال اصلاح‌طلب رای ندادن به بیطرف را حذف اصلاح طبان از مجلس با انگیزه های سیاسی خواند و گفت:  «اگر نمایندگان اندکی می اندیشیدند و احساسی و جناحی برخورد نمی‌کردند و مصالح ملی و منطقه را  لحاظ می نمودند قطعا به ایشان رای می دادند.»



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان