۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خدمت کردن جنبه دیگری از شغل پزشکان است/ نجات پسربچه‌ای از نابینایی بهترین خاطره‌ام از اردوهای جهادی است
کد خبر: ۲۶۳۸۲۴ نویسنده: دکتر حاجی آبادی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مصاحبه ای خواندنی با پزشک جهادی و متخصص قلب و عروق:

خدمت کردن جنبه دیگری از شغل پزشکان است/ نجات پسربچه‌ای از نابینایی بهترین خاطره‌ام از اردوهای جهادی است

پزشک جهادی و متخصص قلب و عروق بیان کرد: بهترین خاطره ام مربوط به اردوی سیستان و بلوچستان است که پسر بچه ۷ ساله ای که مشکل چشمی داشت و با همت پزشکان جهادی از نابینایی نجات پیدا کرد.

خدمت کردن جنبه دیگری از شغل پزشکان است/ نجات پسربچه‌ای از نابینایی بهترین خاطره‌ام از اردوهای جهادی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اول شهریورماه سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا و روز پزشک بهانه خوبی بود تا با پزشکی مخلص و بی منت که در عرصه فعالیت‌های جهادی حضوری فعال دارد، به گفت‌وگو بنشینیم.

دکتر محمد حاجی آبادی متخصص قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین از دغدغه‌های خود می‌گوید.

صبح قروین: خود را معرفی کنید و از سوابق تحصیلی و کاری خود بگویید؟
دکتر حاجی آبادی:
محمد حاجی آبادی متخصص قلب و عروق هستم، پزشکی عمومی را در دانشگاه علوم پزشکی قزوین گذرانده ام و تخصص را در دانشگاه علوم پزشکی ایران_تهران (بیمارستان غرب شهید رجایی) فارغ التحصیل شدم.

به مدت سه سال است که در بیمارستان ولایت قزوین حضور دارم و هم اکنون در جایگاه رئیس بخش سی سی یو بیمارستان ولایت همشغول به خدمت هستم.

صبح قزوین : چرا این رشته را انتخاب کردید و چندساله که پزشک هستید؟
دکتر حاجی آبادی:
براساس علاقه و کسب رتبه مناسب در این رشته در سال ۱۳۸۱ وارد دانشگاه شدم وسال ۸۸ عمومی را فارغ التحصیل شدم و از سال ۸۹ تا ۹۳ تخصص را به اتمام رساندم.

صبح قزوین : ویژگی‌های ذاتی یک پزشک چیست؟
دکتر حاجی آبادی
: پزشک هم مانند افراد دیگر است و نمی‌توان گفت که باید ویژگی خاصی داشته باشد؛ البته یک سری از ویژگی‌ها مانند شجاعت، صداقت و رک بودن است که اگر یک پزشک داشته باشد در کارش موفق تر است اما الزاما نمی‌توان گفت که باید این خصوصیات را دارا باشند.

صبح قزوین : چه شد که وارد عرصه کار جهادی شدید؟
دکتر حاجی آبادی: کسانی که مانند من ذره ای دغدغه مذهبی داشته باشند، همیشه به این فکر هستند که یک پزشک فارغ از منبع درآمد باید کارهای اضافه تری هم انجام دهد.

در واقع خدمت کردن جنبه دیگری از شغل پزشکان است و از زمانی که فارغ التحصیل شدم سعی کردم نیتم را طوری قرار دهم که علاوه بر مسائل مادی که دغدغه همگان است از جنبه‌های‌ معنوی پزشکی و خدمت به نیازمندان نیز بهره ببرم و همیشه آرزو داشتم به اردوی جهادی بروم و خدا را شاکرم که قسمت شد از سال گذشته به اردوی جهادی می‌روم.

صبح قزوین : وضعیت بهداشت و سلامت را در این مناطق محروم چطور دیدید؟ چه اقداماتی برای این مناطق باید انجام شود؟
دکتر حاجی آبادی
: بهداشت این مناطق خوب نیست و نزدیک ۴۰ سال از انقلاب گذشته است و شرایط مناطق محروم نسبت به قبل خیلی بهتر است ولی ایده آل نیست.

وظیفه مسئولان است تا شرایطی را فراهم آورند که علاوه بر پزشکان بقیه مولفه‌هایی که برای بهداشت و پیشگیری از بیماری مانند بیمارستان، درمانگاه، آب و غذای بهداشتی لازم است، بتوانند در این مناطق حضور داشته باشد.

صبح قزوین : رفتن به مناطق محروم و خدمت به مردم این منطقه چه تاثیری در روحیه و زندگی شما داشته است؟
دکتر حاجی آبادی
: قطعا تاثیر دارد و بیشتر از اینکه برای مردم این مناطق مفید باشد در روحیه خود ما تاثیر خیلی مطلوبی دارد؛ زیرا وقتی شرایط سخت را می‌بینیم باعث می‌شود که قدر زندگی خود را بیشتر بدانیم و در مواجه شدن با مشکلات مقاوم تر باشیم.

صبح قزوین : الگوی زندگی شما در بحث کاری و زندگی چه کسی است؟
دکتر حاجی آبادی
: الگوی من در زندگی یکی از اساتید دوره عمومی من بود عمده چیزی که باعث شد تا این استاد را الگوی خود انتخاب کنم اخلاق خوب، برخورد علمی و صحیح با بیماران و اینکه درمان بیمار همیشه اصلی ترین الویتش بود و مسائل مالی باعث نشده بود کوچک ترین تغییری در روند درمان بیمارانش انجام شود.

صبح قزوین : قشنگ ترین خاطره ای که از اردوی جهادی دارید؟
دکتر حاجی آبادی:
بهترین خاطره ام مربوط به اردوی سیستان و بلوچستان؛ که منطقه بسیار محرومی بودند و پسر بچه ۷ ساله ای که مشکل چشمی داشت و به دلیل محرومیت و فقر نتوانسته بودند به پزشک مراجعه کند همکاران چشم پزشک شرایطی را فراهم آوردند که بتوانند این کودک را از نابینا شدن نجات دهند شاید اگر اردوهای جهادی نبود این کودک باید تا آخر عمر نابینا می‌شد.

صبح قزوین : تاکنون صحنه ای در این اردوها شما را اذیت کرده است؟
دکتر حاجی آبادی:
بیشتر محرومیت و فقر مادی و فرهنگی مناطق محروم مرا را خیلی اذیت می‌کند اردوهای جهادی بیشتر از اینکه یک کار عمرانی و درمانی باشد، یک کار فرهنگی است و ما با رفتن به این اردوها به آنها نشان می‌دهیم که به فکر شما هستیم.

صبح قزوین : آیا دکترهای دیگر را برای حضور در اردوهای جهادی تشویق می‌کنید؟
دکتر حاجی آبادی
: قطعا همینطور است و خداروشکر تمام همکاران و دوستان این کار را می‌پسندند و مرا هم تا جایی که امکان داشت تشویق کرده ام و در اردویی که قرار است به زودی شرکت کنیم دو تا همکارانم هم اعلام آمادگی کرده اند.

صبح قزوین : آیا رفتن به این اردو ها را ادامه می‌دهید؟
دکتر حاجی آبادی:
ان شاالله اگر لایق باشم حتما این راه را ادامه می‌دهم.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان