۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پارک بهشت "بوی بهشت" گرفت/ نیازمند شفاعت شهداییم
کد خبر: ۲۶۳۸۲۳ نویسنده: مهین کشاورز تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۱ ساعت: ۹:۹ ↗ لینک کوتاه

گزارشی از مراسم تشییع شهدای گمنام در مهرگان؛

پارک بهشت "بوی بهشت" گرفت/ نیازمند شفاعت شهداییم

ساعت از ۶ گذشته بود و مردم در محل قرار منتظر بودند و رفته رفته به تعدادشان افزوده می‌شد، آنها از هر قشر و سن و سالی آمده بودند تا رسم میزبانی از شهدا را به جای آورده و ورود شهدا را به شهرشان خوش آمد بگویند.

پارک بهشت "بوی بهشت" گرفت/ نیازمند شفاعت شهداییم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس عصر دروز گذشته ( سه شنبه) در ناحیه شهری مهرگان شهر محمدیه استان قزوین برگزار شد.

این دو شهید گرانقدر که ۱۷ و ۲۳ سال سن دارند، به ترتیب از مناطق عملیاتی جزیره مجنون و شرق دجله تفحص شده و در عملیات‌های خیبر و بدر به شهادت رسیده اند. مراسم تشییع و خاکسپاری این شهدا با حضور مردم و مسئولان از مسجد نبی اکرم (ص) مهرگان به سمت بوستان بهشت برگزار شد.

ساعت از 6 گذشته بود و مردم در محل قرار منتظر بودند و رفته رفته به تعدادشان افزوده می‌شد، آنها از هر قشر و سن و سالی آمده بودند تا رسم میزبانی از شهدا را به جای آورده و ورود شهدا را به شهرشان خوش آمد بگویند.

حدود ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه تابوت دو شهید به محل قرار یعنی مسجد نبی اکرم رسید و با آغاز مراسم جمعیت به سمت پارک بهشت حرکت کردند.

صدای روضه و مداحی در تمام مسیر وجود داشت و فضا را تحت تاثیر قرار داده بود، یاد و خاطره شهید جوان مدافع حرم محسن حججی نیز در این مراسم جاری بود و در روضه‌ها از این شهید بزرگوار یاد می‌شد. با همکاری مردم گوسفندی نیز تهیه شده بود که در مسیر عبور تابوت شهدا قربانی شد.

ساعت از هفت گذشته بود که جمعیت به پارک بهشت رسید و به امامت حجت الاسلام موسوی موینی امام جمعه شهر محمدیه بر پیکر شهدا نماز اقامه شد. پس از آن جمعیت به همراه تابوت شهدا به سمت محل خاکسپاری رهسپار شدند تا آئین خاکسپاری انجام شود.

حجت الاسلام موسوی موینی در این مراسم روز شهادت امام جواد (ع) را روز بسیار پربرکت و رحمتی برای این مراسم عنوان کرد و افزود: اگرچه استخوان‌های خاکستر این شهدای گمنام در اینجا آرمیده است، اما آنها به سعادت رسیده اند و ارواح مطهرشان تا روز قیامت و پایان این دنیا در باغ رضوان است.

امام جمعه شهر محمدیه افزود: اگرچه جسم این شهدا خاکستر شده، اما ارواح مطهرشان به قلوب همه ما توجه دارد و روحشان زنده است.

وی اذعان کرد: آیت الله شهید صدوقی نقل می‌کردند که هر شهید می‌تواند از محضر خداوند برای چهل هزار گناهکار شفاعت بخواهد و واضح است که گنهکاران به شفاعت نیازمندند و انسان تا گنهکار نباشد شفاعت نمی‌خواهد.

وی تصریح کرد: خداوند به تمامی شهدا از حضرت حمزه تا آخرین شهید این دنیا اذن شفاعت داده و ما نیز از این شهدای گمنام می‌خواهیم به احترام امام جواد (ع) که در روز شهادتش قرار داریم، در دنیا به ما توجه کنند و در آخرت نیز شفیع ما باشند.

موسوی موینی در پایان از شرکت کنندگان در مراسم، استاندار، معاونت سیاسی استانداری، نیروهای نظامی و تمامی کسانی که برای برگزاری بهتر مراسم تدفین رحمت کشیدند قدردانی کرد.

در ادامه مراسم با پخش وصیتنامه صوتی شهید حججی خطاب به فرزندش یادی از این شهید بزرگوار و مدافعان حرم شد که به شدت حاضران را تحت تاثیر قرار داد و اشک آنها را جاری ساخت. زیارت عاشورا، روضه و مداحی برای امام جواد و اباعبدالله (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم پس از اذان مغرب و اقامه نماز جماعت به امامت حجت الاسلام حق وردی به پایان رسید.
انتهای پیام/ 5001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان