۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین علم امام جواد(ع) زمینه ساز ترویج اسلام شد
کد خبر: ۲۶۳۶۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۱ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

علم امام جواد(ع) زمینه ساز ترویج اسلام شد

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می‌شد پیروز این مباحث و مناظره‌های علمی حضرت امام جواد (ع) بودند؛ زیرا که علم آن حضرت الهی بود.

علم امام جواد(ع) زمینه ساز ترویج اسلام شد
حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) همچون پدران بزرگوارش دارای علم فراوانی بود که زمینه ساز ترویج اسلام در زمان امامت ایشان شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: در آن زمان چون بحث علم آموزی و اهمیت به علم بسیار رواج داشت و مامون نیز علم دوست بود؛ هدفش برگزاری مذاکره و مناظره‌های علمی با علما و مباحثه برای شکست امام جواد(ع) بود.

وی ابراز کرد: امام جواد (ع) قبل از بلوغ به امامت رسیدند که این مسئله برای مردم آن زمان مخصوصا نخبگان و علما تعجب آمیز بود.

این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می‌شد پیروز این مباحث و مناظره‌های علمی حضرت امام جواد(ع) بودند؛ زیرا که علم آن حضرت الهی و در مدرسه و یا مکتبی درس نخوانده بودند.

وی ادامه داد: امام جواد (ع) بنا به روایات در سن 7 سالگی ویا در 9 سالگی به امامت رسیدند و این زمانی است که حضرت به حد بلوغ نرسیده بود و این نشانه قدرت خدای متعال است که می‌تواند فردی را که به حد بلوغ نرسیده به عنوان امامت بر مردم برگزیند.

رئیس حوزه علمیه قزوین در پایان عنوان کرد: آحاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان ما باید امروز در راه کسب کمالات و علم آموزی بکوشند و در دنیای تشنه علم امروز بتوانند بشریت را به سوی علم حقیقی رهنمون سازند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان