۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دوره پیش دانشگاهی حذف شد
کد خبر: ۲۶۳۵۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۱ ساعت: ۱۰:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

دوره پیش دانشگاهی حذف شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به زمان حذف دوره پیش دانشگاهی، گفت: دوره پیش‌دانشگاهی بر اساس مصوبه‌ای که داشتیم، حذف شد و تا پایان سال تحصیلی آینده نیز کلاس پیش دانشگاهی حذف می‌شود.

دوره پیش دانشگاهی حذف شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که «دوره پیش دانشگاهی چه زمانی حذف می‌شود؟»، اظهار داشت: در گذشته مصوبه‌ای داشتیم که کل دوره پیش دانشگاهی حذف شد.

وی افزود: این یکسالی که دانش‌آموزان تحت عنوان پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند را به دوره دبیرستان اضافه کردیم و با عنوان «کلاس پیش دانشگاهی»، کار دنبال می‌شود.

نوید ادهم با اشاره به اینکه در پایان سال تحصیلی آینده نظام آموزشی استقرار کامل خواهد داشت، خاطرنشان کرد: بر این اساس دوره دبیرستان 6 سال خواهد شد که 3 سال آن دوره اول متوسطه و 3 دیگر دوره دوم متوسطه خواهد بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در پایان سال تحصیلی آینده، کلاسی تحت عنوان دوره پیش دانشگاهی نخواهیم داشت و دوره تحصیلی دبیرستانی‌ها در دوره دوم، 3 سال خواهد بود.

وی در خصوص سرنوشت چگونگی شرکت دانش‌آموزان در کنکور با حذف پیش دانشگاهی نیز گفت: نمرات پایانی دانش‌آموزان به عنوان ملاک اصلی ورود به دانشگاه‌ها خواهد بود.


انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان