۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ترامپ; آمریکایی‌ها از طولانی شدن جنگ افغانستان سرخورده شده‌اند/ آماده توافق با طالبان هستیم
کد خبر: ۲۶۳۵۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۱ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

در سخنرانی در جمع مقامات و نظامیان آمریکایی ؛

ترامپ; آمریکایی‌ها از طولانی شدن جنگ افغانستان سرخورده شده‌اند/ آماده توافق با طالبان هستیم

رئیس جمهور آمریکا با بیان این که مردم کشورش از طولانی شدن جنگ افغانستان دچار سرخوردگی شده‌اند از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با طالبان خبر داد.

ترامپ; آمریکایی‌ها از طولانی شدن جنگ افغانستان سرخورده شده‌اند/ آماده توافق با طالبان هستیم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سخنرانی خود در جمع برخی مقامات و نظامیان آمریکایی گفت امشب در اینجا هستم تا مسیر فرا رویمان را در افغانستان و شرق آسیا بیان کنم .
 
دونالد ترامپ در سخنرانی خود در پنتاگون درباره راهبرد این کشور در خصوص جنگ افغانستان گفت وی نیز همانند مردم آمریکا از طولانی شدن جنگ افغانستان مایوس و ناامید شده است.

وی افزود: همانند مردم از سیاست خارجی که به جای توجه به منافع امنیتی ، بیش از حد انرژی، پول و مهم تر از هرچیزی، جان نظامیان آمریکایی را صرف بازسازی افغانستان کرده، مایوس و ناامید شده ام.

ترامپ در سخنرانی خود درباره اعلام راهبرد آمریکا در افغانستان و شرق آسیا گفت: آنهایی که در خارج از مرزها برای ما می جنگند مستحق بازگشت به کشوری هستند که در داخل گرفتار جنگ با خود نباشد .

رئیس جمهور آمریکا همچنین به پاکستان هشدار داد که واشنگتن دیگر تحمل نخواهد کرد که اسلام آباد مناطق امن برای افراط گرایان فراهم آورد.

وی تصریح کرد: همکاری و مشارکت پاکستان با تلاش های ما در افغانستان منافع بسیاری برای اسلام آباد به همراه خواهد داشت، اما اگر پاکستان به پناه دادن به جنایتکاران و تروریست ها ادامه دهد، منافع بسیاری را از دست خواهد داد.

رئیس جمهور امریکا، گفت واشنگتن نمی تواند در قبال مناطق امنی که تروریست ها در پاکستان در اختیار دارند سکوت کند.

وی با بیان این که مردم آمریکا از جنگ بدون پیروزی خسته شده اند و وی نیز مثل مردم از آن ناراضی است افزود: ملت ما باید به دنبال نتیجه ای با افتخار و پایدار باشد که ارزش تلاش های عظیم ما را داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا گفت ملت ما باید به دنبال نتیجه ای با افتخار و پایدار باشد که ارزش تلاش های عظیم ما را داشته باشد. ترامپ در ادامه سخنرانی خود گفت: میزان تهدیدات امنیتی که ما در افغانستان و منطقه فراتر با آن مواجه هستیم، بسیار زیاد است.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنرانی خود اظهار داشت این کشور آماده است با بخشی از طالبان به توافقی سیاسی برسد.

وی هشدار داد حمایت واشنگتن از افغانستان چک سفید نیست و تاکید کرد: گفت یکی از ستون های اصلی راهبرد جدید این کشور تغییر از رویکرد مبتنی بر زمان به رویکرد مبتنی بر شرایط است.

رئیس جمهور آمریکا گفت دیگر در مورد تعداد نیروها یا برنامه ها برای فعالیت های نظامی در افغانستان صحبت نخواهد کرد.

وی افزود واشنگتن به حمایت از دولت افغانستان ادامه خواهد داد اما اینکه مردم افغانستان آینده کشورشان را در دست بگیرند فقط به خود آنها بستگی دارد.

ترامپ تاکید کرد: افغانستان باید بداند که خالی کردن این کشور از نیروهای آمریکایی فرصت را برای سوء استفاده تروریست ها فراهم می کند.

وی همچنین یادآور شد: ما دیگر به دنبال ملت سازی نخواهیم بود؛ ما فقط تروریست ها را می کشیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اعلام این خبر که واشنگتن همکاری راهبردی با هند را افزایش خواهد داد از هند خواست کمک های اقتصادی و توسعه ای بیشتری به افغانستان ارائه دهد.

 انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان