۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی تا پایان سال راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۶۳۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۱۵:۵۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی تا پایان سال راه اندازی می‌شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: در ۱۷ سال گذشته ۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده و قرار است همین تعداد هم تا پایان سال به بهربرداری برسد.

۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی تا پایان سال راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ انوشیروان محسنی بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در اختتامیه همایش معاونان پیشگری بهزیستی در قزوین اظهار کرد: مرکز جامع خدمات بهزیستی در۳۰ شهر کم برخوردار و کم توسعه استقرار یافته است و راه اندازی این مراکز در تمام شهرهای جزو برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

وی در ادامه افزود: در 17 سال گذشته 150 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده و قرار است همین تعداد هم تا پایان سال به بهربرداری برسد.

این مسئول ادامه داد: مهمترین اولویت بهزیستی پیشگیری است و یکی از مهمترین اقدامات سال جاری تدوین نظام رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت است.

وی با اشاره به فعالیت 2 هزار مرکز مشاوره در کشور افزود: مراکز اورژانس اجتماعی هم در سال جاری به دوبرابر افزایش می‌یابند.

رئیس سازمان بهزیستی از کاهش زمان صدور مجوز مراکز مشاوره به کمتر از یک هفته خبر داد وگفت: این مراکز در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذاراند.

به گفته بندپی ۴۷ درصد طلاق‌ها در5 سال اول زندگی رخ می‌دهد و این موضوع ضرورت راه اندازی مراکز مشاوره پیش از ازدواج را دو چندان کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی در ادامه از پوشش ۸۰ درصدی غربالگری شنوایی و بینایی در کشور خبر داد.

در ادامه این جلسه فریدون همتی استاندار قزوین اعتیاد را مهمترین مسئله آسیب‌های اجتماعی دانست.

وی با بیان اینکه مواد مخدر یکی از آسیب‌های جامعه جهانی است، گفت متاسفانه جامعه جهانی برای حل این معضل جدی نیست، ما برای مقابله با اعتیاد، همه سازو کارهای خود را به کار گرفته ایم و شهدای زیادی برای مبارزه با این معضل اجتماعی تقدیم کرده ایم.

استاندار تاکید کرد: بحث اعتیاد با یک اقدام و عمل یک سازمان حل نمی‌شود و نیازمند همکاری همه سازمان‌های فرهنگی و مردم نهاد است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان