۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مساجد پایگاه فهم سیاست قرآنی قرار گیرند / مساجد از مسائل خطی و جناحی دور نگه داشته شوند
کد خبر: ۲۶۳۴۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۱۲:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مساجد پایگاه فهم سیاست قرآنی قرار گیرند / مساجد از مسائل خطی و جناحی دور نگه داشته شوند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش روز جهانی مسجد در قزوین با بیان اینکه مساجد از مسائل خطی و جناحی دور نگه داشته شوند، گفت: مساجد پایگاه فهم سیاست قرآنی و پایگاه آموزش و نشر سیاست اهل بیت (ع) قرار گیرند.

 مساجد پایگاه فهم سیاست قرآنی قرار گیرند / مساجد از مسائل خطی و جناحی دور نگه داشته شوند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش روز جهانی مسجد که ظهر امروز(دوشنبه) در شبستان امیرالمؤمنین(ع) مسجدالنبی(ص) برگزار شد، با تأکید بر اینکه طبق تأکید خداوند مساجد متعلق به خداوند است، اظهار کرد: بسیاری از گرفتاری‌هایی که در مساجد داریم به خاطر این است که برخلاف تأکید قرآن، برخی تلاش می‌کنند تا خود را صاحب و مالک مسجد معرفی کنند.

وی تصریح کرد: اگر مسجد را برای خدا بدانیم و همه مجموعه‌هایی که در مساجد فعالیت می‌کنند بسترساز عبادت و بندگی باشند، بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد و شاهد موفقیت‌های بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: اینکه می‌گوییم مساجد متعلق به خداوند است به آن معنا نیست که مساجد نباید مدیر داشته باشند. امام جماعت‌ها به عنوان مدیر مساجد معرفی شده‌اند و همه کسانی که در مساجد حضور دارند، باید مخلصانه برای جلب رضای خداوند و نشر دین تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیه 18 سوره مبارک توبه، یادآور شد: خداوند در سوره توبه می‌فرماید، مساجد را تنها کسانی آباد می‌کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند، نماز برپا می‌دارند و زکات می‌دهند.

وی اضافه کرد: چه آن‌هایی که در عرصه سخت‌افزاری و چه آن‌هایی که در عرصه نرم‌افزاری و محتوایی در مساجد فعالیت می‌کنند، باید ایمان به خدا و روز رستاخیز داشته باشند تا کارهایشان اثرگذار شود.

آیت‌الله عابدینی با تأکید بر اینکه امروز از ظرفیت‌های مسجد کمترین استفاده را می‌بریم، اذعان کرد: مسجد ظرفیت‌های بسیار گسترده و متنوعی دارد و کمتر در کشور مشاهده می‌کنیم که از ظرفیت مسجد به خوبی استفاده شده باشد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه بعضاً در موضوع مسجد، سطحی و غیر اساسی کار می‌شود، ادامه داد: گاهی با اخم با بچه‌ها در مساجد برخورد می‌شود چرا که توان استفاده از ظرفیت آن‌ها را نداریم، با اینکه مسجد خانه خدا، خانه نوجوان‌ها و همه اقشار است.

وی عنوان کرد: باید مسجد آنقدر جاذبه داشته باشد تا آن‌هایی هم که تمایل به دین ندارند، جذب مساجد شوند و دین به آن‌ها آموخته شود اما امروز مساجد برای رسیدن به آن سطح از جاذبه، فاصله دارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: مساجد را باید به شدت از مسائل خطی و جناحی دور نگه داشت، ضمن اینکه دیانت ما عین سیاست ما است و مساجد باید پایگاه فهم سیاست قرآنی و پایگاه آموزش و نشر سیاست اهل بیت (ع) قرار گیرند.

آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: باید از اینکه بگوییم مساجد برای این جناح و آن جناح است بر حذر باشیم و امام جماعت‌ها نیز نباید جناحی باشند و باید نقش یک پدر معنوی، فرمانده قرآنی و دینی را در پایگاه عبادی مسجد برای تربیت نفوس انسان‌ها داشته باشند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان