۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امضای تفاهم نامه بین عتبات قزوین با مرکز فرهنگی بدر کربلا
کد خبر: ۲۶۳۳۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۸:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس عتبات عالیات استان خبرداد:

امضای تفاهم نامه بین عتبات قزوین با مرکز فرهنگی بدر کربلا

رئیس عتبات عالیات استان قزوین از امضاء تفاهم نامه با مجموعه فرهنگی بدر کربلا خبر داد.

امضای تفاهم نامه بین عتبات قزوین با مرکز فرهنگی بدر کربلا
حامد کبودوند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: با امضاء تفاهم نامه بین عتبات عالیات قزوین و مرکز فرهنگی بدر کربلا فعالان فرهنگی و نیروهای فعال در عرصه جهاد سازندگی استان قزوین در قالب اردوهای جهادی برای بازسازی منازل شهدای مبارزه با داعش به عراق اعزام می‌شوند.

وی افزود: این گروه‌های جهادی با هدف ترمیم و بازسازی و کمک به خانواده شهدای مبارزه با دشمن تکفیری و سلفی از ایران عازم کشور عراق خواهند شد.

رئیس عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: تا به امروز 2 تیم با بیش از ۴۰ نفر، از قزوین در این راستا اعزام شده‌اند و و توانسته‌اند 8 واحد از منازل خانواده شهدا را مرمت و بازسازی کنند.

وی بیان کرد: با هماهنگی جهاد دانشگاهی واحد قزوین، مرکز آموزش زبان فارسی و انگلیسی در شهر مصیب عراق تشکیل خواهد شد و شهرداری مصیب، استانداری بابل و دیگر دستگاه‌های عراقی نیز همکاری لازم را انجام دادند تا دوره‌های آموزش زبان فارسی و زبان انگلیسی در شهر مصیب برگزار شود.

کبودوند یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگی در کنار این اقدامات برای توانمندسازی زائران اربعین دوره تخصصی مکالمه عربی در قزوین با همکاری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود تا کسانی که تمایل به سفر اربعین دارند یا مسئولان کاروان‌ها و موکب‌ها بتوانند با توانایی مورد نیاز در مکالمه زبان عربی با دیگر شیعیان در این راهپیمایی بزرگ بشری ارتباط برقرار کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان