۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آمار خودکشی در استان نگران کننده است
کد خبر: ۲۶۳۳۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۳۰ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دفتر امور شهری استانداری قزوین:

آمار خودکشی در استان نگران کننده است

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین گفت: آمار خودکشی در نقاط مختلف استان نگران کننده است و قطعا مسئولین در قصور و کوتاهی هایی که سبب فرآیند این موضوع شده است نقش داشته‌اند.

آمار خودکشی در استان نگران کننده است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ رضا گروسی سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هفته دولت و آغاز به کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا را گرامی می داریم.

وی افزود: تمامی مباحث، جلسات و نشست‌ها در مجموعه‌ها و زیر مجموعه‌های دولت و حاکمیت با هدف رسیدن جامعه به عدالت اجتماعی تشکیل می‌شود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین اضافه کرد: در مباحث مدیریت پیرامون عدالت اجتماعی بیان می‌شود قطعا توسعه راه میانبر عدالت اجتماعی است.

گروسی تصریح کرد: مادامی که توسعه محقق نشود هیچ عدالتی در جامعه برپا نخواهد شد.

وی ادامه داد: توسعه به معنای درون زا بودن، استفاده از منابع داخلی کشور، مشارکت و بسیج عمومی با آحاد جامعه است.

این مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در توسعه پایدار نقشی ندارد، تاکید کرد: نگاه به درون جامعه، توانمندی‌ها، اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور و نگاه هم جانبه در توسعه پایدار کشور نقش بسزایی دارد.

وی افزود: دولت به تمامی حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نگاه توسعه‌ای و همه جانبه ای دارد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری عنوان کرد: همه مسئولین نسبت به موضوعات و رویدادهای مختلف چه از جنبه مثبت و چه جنبه منفی آن موضوع مسئول و دخیل هستند.

گروسی اعلام کرد: آمار خودکشی در نقاط مختلف استان نگران کننده است و قطعا مسئولین در قصور و کوتاهی هایی که سبب فرآیند این موضوع شده است نقش داشته‌اند.

وی اضافه کرد: برخی مسئولین در جایی که نباید کارهایی را انجام می دادند ولی انجام دادند و بالعکس در حوزه‌هایی باید وارد می‌شدند که نشدند سبب این نتیجه نامبارک در استان شده است.

این مسئول با اشاره به آغاز کار دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: یکی از اصول به جامانده در قانون اساسی در دهه ۷۰ توسط دولت وقت به منصه ظهور رسید و شورای اسلامی تشکیل شد.

وی بیان کرد: پارلمان های محلی با هدف تعدیل و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه و همچنین توازن ظرفیت دولت و مطالبات مردم تشکیل شد.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری قزوین ابراز کرد: شوراها زمینه مشارکت بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خود به شکل‌های مختلف در بحث‌های مدیریت شهری فراهم کنند.

وی با اشاره اختصاص بودجه شهرداری ها در بخش آبیک و خاکعلی عنوان کرد: در ۴ ماهه نخست سال جاری در بخش خاکعلی فقط از محل مالیات بر ارزش افزوده ۲۵۹ میلیون ۳۰۰ هزار تومان اعتبار داده شد.

گروسی اضافه کرد: همچنین در شهر آبیک یک میلیارد ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ۴ ماهه نخست سال جاری اختصاص داده شده است.

منتخبان شورا در انتخاب شهردار شتاب‌زده عمل نکنند
وی با انتقاد از عملکرد منتخبین شورای شهر خاکعلی اظهار کرد: منتخبین شوراها توجه داشته باشند انتخاب شهردار و تعیین تکلیف قانونی شوراهای اسلامی در چارچوب قانون و آیین نامه مدون میسر است.

این مسئول افزود: شتابزدگی و تصمیم عجولانه شورای شهر خاکعلی در انتخاب شهردار بدون هماهنگی با مجموعه استانداری قابل تامل است هم اکنون در شهر خاکعلی پیمانکاران بیش از ۳ میلیارد تومان مطالبات دارند.

وی بیان کرد: تعیین و تکلیف این وضعیت نیازمند یک هماهنگی با دستگاه‌های دولتی، بخشداران و فرمانداری شهرستان آبیک است.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای اسلامی استانداری تصریح کرد: منتخبین شورای شهر خاکعلی با کدام هماهنگی و نشست تخصصی دست به انتخاب می‌زنید و انتخاب خود را هم رسانه ای می‌کنید.

وی ادامه داد: آیا فردی که انتخاب کرده‌اید شرایط احراز صلاحیت را دارد، با آیین نامه احراز صلاحیت مطابقت داده اید؟ با استانداری به عنوان مرجع قانونی هماهنگ کرده اید؟

گروسی با بیان اینکه این روش درستی برای اداره شهر نیست، تاکید کرد: منتخبین شوراها در شهر آبیک و خاکعلی با سعه صدر ، با دقت و با هدف ارائه بهترین خدمات به شهروندان مدنظر داشته باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شوراها رفاه شهروندان، فضای شاد زیستی، اقتصاد مقاومتی، نماد سازی در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت را اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان