۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین گناه به کرامت انسانی انسان آسیب وارد می‌کند/ ابزار دشمنی و نفوذ شیطان، وعده است
کد خبر: ۲۶۲۵۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۵ ساعت: ۱۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

گناه به کرامت انسانی انسان آسیب وارد می‌کند/ ابزار دشمنی و نفوذ شیطان، وعده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: ابزار دشمنی و نفوذ شیطان، وعده است که معمولا وعده می‌دهد اما هیچ وقت هم به آنها عمل نمی‌کند؛ به طور مثال فریب خوردگان شیطان در عرصه‌های مذاکرات و برجام همچنان فریب خورده به دنبال وعده‌های شیطانی می‌دوند.

گناه به کرامت انسانی انسان آسیب وارد می‌کند/ ابزار دشمنی و نفوذ شیطان، وعده است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش "روحانیت، صیانت و پیشگیری" که با حضور جمعی از علما و روحانیون در شهر انزلی برگزار شد، با اشاره به موضوع نفوذ اظهار کرد: نفوذ عامل بسیاری از مشکلات از صدر اسلام تاکنون بوده است؛ چراکه نفوذ دشمن موجب خانه نشینی امام علی(ع) و شهادت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) شد.

وی افزود: با بررسی هر انسان تاثیرگذار در تاریخ اسلام و تشیع مشاهده می‌کنیم که هر اندازه که وی از نفوذ در امان بوده و صیانت و مصونیت داشته است، به همان میزان نیز توانسته تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: وقتی قرآن که کتاب درس زندگی است برای انسان گشوده می‌شود در آن می‌خوانیم که عبادت برای این است که ما به مقام تقوا نائل شویم.
وی تاکید کرد: کرامت گران قیمت‌ترین عنصریست که منشأ همه خُلقیات انسان و در واقع مادر و مبنای همه فضائل اخلاقی است، که در جایگاه خود، عبادت، شجاعت و عفت می‌شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هر فضیلتی از فضایل اخلاقی را بررسی کنیم، ریشه در کرامت انسانی دارد که محصول تقوا، بندگی و عبادت است.

وی عنوان کرد: کرامت بیشتر در تحلیل روانشناسانه شخصیت انسان است اما اگر انسان را در جلوه‌های اجتماعی بررسی کنیم، باید عزت را هم جدی بگیریم که نفوذ می‌خواهد کرامت را از شخص و عزت را از جلوه‌های اجتماعی انسانی سلب کند.
این کارشناس قرآنی بیان کرد: گناه به کرامت انسانی آسیب وارد می‌کند و عزت اجتماعی انسان نیز با نفوذ دچار آسیب می‌شود که عوامل نفوذ بسیار هستند، یکی از عوامل مهم نفوذ، شیطان است که با ابزار مختلف و متنوع در این مسیر اقدام می‌کند.

وی در ادامه گفت: ابزار دشمنی و نفوذ شیطان، وعده است که معمولا وعده می‌دهد اما هیچ وقت هم به آنها عمل نمی‌کند؛ به طور مثال فریب خوردگان شیطان در عرصه‌های مذاکرات و برجام همچنان فریب خورده به دنبال وعده‌های شیطانی می‌دوند و صوتی که از حنجره شیطان طنین انداخته را تکرار می‌کنند.

آیت‌‌الله عابدینی تصریح کرد: دنیا، عامل شیطان است که با جلوه‌های مختلفی نظیر مقام، مال و شهوت و شهرت برای دشمنان همچون فرصتی است تا انسان را از اینکه بازیگر عرصه انبیا و اولیای الهی باشد به بازیگر مزور عرصه شیطان تبدیل کند.
وی گفت: باید خود را با قرآن، نهج البلاغه و علمای ربانی در مقابل دشمنان مصون کرده و صیانت بخشی را در خود ایجاد کنیم؛ چراکه زیبایی حقیقی ایمان است.

امام جمعه قزوین در ادامه عنوان کرد: راه‌های رهایی از نفوذ به شکل فراوان در قرآن نشان داده شده است و تقوا، راه رهایی از نفوذ است؛ زیرا برای رهایی از نفوذ و ظلمات آن، نیاز به روشنایی است که خداوند متعال نرم افزارهای باارزشی را در وجود آدمی نصب کرده تا با آنها، حق را از باطل و فریب و نیرنگ را از درستی و صداقت تشخیص دهد.

وی تاکید کرد: اگر با آیات قرآن زندگی کرده و با آن مانوس شویم موجب شرح صدر و مصونیت ما در مقابل فراعنه امروزی می‌شود.

این کارشناس قرآنی عنوان کرد: هم اکنون شاهدیم رهبر معظم انقلاب در سوریه شرایط را مدیریت کرده و در عراق رهبری و نورافشانی می‌کند و بصیرت می‌بخشد؛ همچنین در تمام کشورهای دنیا، پایگاه‌هایی شبیه مدرسه فیضیه را روز به روز جدیتر و مقتدرانه پیش می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: همه ما به شدت نیازمندِ صیانت بیشتر هستیم و نیازمند اینگونه محافل که صیانت افزایی را برای جامعه روحانیت داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: حضور روحانیون در جبهه‌های جنگ بسیار چشمگیر بود و بالاترین آمار را در شهدا و حضور در جبهه‌های جنگ، روحانیت دارند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان