۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۵ طرح صنعتی ملی امسال در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۶۲۵۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۵ ساعت: ۱۵:۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان صنعت و معدن استان:

۱۵ طرح صنعتی ملی امسال در قزوین افتتاح می‌شود

رئیس سازمان صنعت استان قزوین گفت: ۱۵ طرح ملی صنعتی و تولیدی امسال با یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در استان قزوین که در حال حاضر ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به بهره برداری می رسند.

۱۵ طرح صنعتی ملی امسال در قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین شب گذشته(سه شنبه) در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی قزوین اظهار داشت: با افتتاح طرح‌های یادشده برای ۳۵۰۰ نفر شغل جدید ایجاد خواهد شد.

وی افزود: 23 درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر شده و بقیه در سایر مراکز پراکنده هستند و در حال حاضر ۳ هزار واحد صنعتی فعالیت می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: با برگزاری ۳۵۰ جلسه رفع موانع تولید و ۳۵۰ مصوبه تلاش کردم مشکلات تولید را در استان رفع کنیم.

وی یادآورشد: در سال گذشته سهم تعیین شده برای استان در بخش صادرات ۴۳۰ میلیون دلار بود که با تلاش انجام شده خوشبختانه ۶۷۵ میلیون دلار محقق شد و در سال جاری نیز در چهار ماه گذشته میزان صادرات به ۱۶۵ میلیون دلار رسیده است.

پرزحمت تصریح کرد: ۱۰ درصد صادرات استان قزوین توسط بازرگانان صورت می‌گیرد و تلاش می‌کنیم با بسترسازی مناسب و حمایت از صادرکنندگان شاخص چشم انداز تعیین شده تا سقف یک میلبیارد دلار در سال جاری را محقق کنیم.

وی تبیان کرد: در سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بهین یاب به واحدهای مشکل دار پرداخت شد و در سال جاری نیز تاکنون ۸۵۰ واحد برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین یادآورشد: در دولت یازدهم ۲۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم جذب شد که بیانگر توانمندی کار آفرینان برتر است.

گفتنی است؛ در سومین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی استان ۱۱۰ مشارکت کننده و ۷۰ تولیدکننده استان محصولات خود را در بخش‌های صنعت، مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی، ساختمانی، آموزش، منسوجات و بسته بندی در غرفه‌هایی به وسعت ۴ هزار مترمربع در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان