۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد ۲۰ درصد فرصت‌های شغلی کشور توسط کمیته امداد
کد خبر: ۲۶۲۵۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۵ ساعت: ۱۲:۷ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد مطرح کرد

ایجاد ۲۰ درصد فرصت‌های شغلی کشور توسط کمیته امداد

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به لزوم توجه به اشتغال‌زایی به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات مددجویان عنوان کرد: براساس آمار رسمی طی سه سال گذشته ۲۰ درصد مشاغل ایجاد شده در کشور به واسطه اقدامات کمیته امداد بوده است.

ایجاد ۲۰ درصد فرصت‌های شغلی کشور توسط کمیته امداد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با حضور قائم مقام کمیته امداد، مشاور رئیس و مدیرکل نظارت و بازرسی کمیته امداد و جمعی از مسئولان استانی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در این اداره کل برگزار شد.

سید امیرمنصور برقعی، قائم مقام کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه تلاش برای خدمت به نیازمندان باید به طور مستمر ادامه داشته باشد، بیان کرد: لازم است از کسانی که طی دوران معرفی مدیرکل جدید تلاش کردند، تشکر کنیم؛ البته انتظار همین است که در امداد جریان خدمت به محرومان با هیچ دلیلی تعطیل پذیر نیست.

وی تغییر مدیریت در کمیته امداد را امری طبیعی دانست و گفت: انجام وظیفه متعهدانه، مهمترین تکلیف امدادگران است و تغییر مسئولان خللی در این روند نباید ایجاد کند.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به لزوم توجه به اشتغال‌زایی به عنوان کلید حل بسیاری از مشکلات مددجویان، عنوان کرد: براساس آمار رسمی طی سه سال گذشته ۲۰ درصد مشاغل ایجاد شده در کشور به واسطه اقدامات کمیته امداد بوده است چراکه بیش از ۵۰۰ هزار شغل در کشور در این دوران ایجاد شده و کمیته امداد با اشتغال زایی بیش از ۱۰۲ هزار نفری توانسته است، سهم قابل توجهی در این زمینه داشته باشد.

استان قزوین دارای ظرفیت‌های بالا برای اشتغال زایی است
وی اعلام کرد: مردم منبع پایان‌ناپذیر خیر و احسان هستند و کمیته امداد با همکاری خیران، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی، همکاری بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها توانسته در خودکفایی خانواده‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی عملکرد موفقی داشته باشد و این در حالی است که ۲۰ درصد فرصت‌های شغلی در کشور توسط این نهاد ایجاد شده است.

برقعی استان قزوین را دارای ظرفیت‌های بالایی برای اشتغال زایی دانست و بیان کرد: در ۶۰ درصد استان‌های کشور، ظرفیتی همانند استان قزوین یافت نمی‌شود بنابراین باید در این زمینه از فرصت‌ها استفاده شود تا بتوانیم برای جامعه هدف، گام‌های تأثیرگذاری را برداریم.

وی با انتقاد از ایده‌های غربی و شرقی در نگاه به فقر توضیح داد: در اندیشه رفاه غربی، تأمین اجتماعی غربی و اقتصاد غربی، تحلیل نهایی بر این محور قرار داده شده که دهک‌های پائینی جامعه به جامعه تحمیل شده‌اند چراکه قله‌های ثروت و دره‌های فقر نوعی دوگانگی در جامعه ایجاد و ثبات اجتماعی را با مشکل مواجه می‌کند.

قائم مقام کمیته امداد ادامه داد: نگاه به فقر و محرومیت در نظام مارکسیستی به عنوان عامل محرک برای انقلاب‌هاست ولی در اقتصاد غربی به این فقرا به عنوان تهدید نگاه می‌شود از این رو اگر دهک‌های پائین جامعه زیر چرخ توسعه نیز له شوند؛ اشکالی ندارد، بنابراین سیاست‌های رفاه و بیمه اجتماعی در غرب تنها به عنوان سوپاپ اطمینان عمل می‌کنند.

وی اندیشه امام را متفاوت با اندیشه‌های شرقی و غربی دانست و گفت: امام(ره) اهل مداهنه نیست از این رو حکم می‌کند و براساس اصول اساسی دین سخن گفته و عمل می‌کند و ما نیز باید به این اندیشه عامل باشیم.

برقعی افزود: در سخت ترین آزمون‌های نظام کسانی که پای کار انقلاب بودند و ایستادگی کردند؛ اقشار محروم هستند در نتیجه ۹۵ درصد از شهدای ما برخواسته از خانواده‌های دهک پائین جامعه هستند و البته از مرفهین انتظاری هم نمی‌رود چراکه آنها در داخل کشور به دنبال مال‌اندوزی هستند و پاسپورت‌هایشان نیز در جیبشان آماده است تا به محض اینکه اتفاق خاصی بیفتد، کشور را ترک کنند.

وی توجه به ظرفیت‌های پیدا و پنهان را اصلی اساسی برای اشتغال زایی دانست و تأکید کرد: در بنگاه‌های کوچک اقتصادی حداقل سرمایه برای ایجاد اشتغال ۲۰۰ میلیون تومان است بنابراین با کمی دقت می‌توان از ظرفیت دهک‌های پائین جامعه برای اشتغال استفاده کرد.

قائم مقام کمیته امداد یادآورشد: آنچه در اسلام مطرح است و امام خمینی(ره) نیز اعلام کرد؛ جنگ فقر و غناست ولی در نظام‌های غربی جنگ فقرا و اغنیاء وجود دارد از این رو نباید یادمان برود که بی‌توجهی به قشر محروم جامعه ما را از انقلاب دور می‌کند.

گفتنی است؛ طی حکمی از سوی مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد، مجید مومنی که پیش از این سابقه معاونت تشکیلات و بهبود روش‌ها را در کارنامه کاری خود دارد، به مدت دو سال به عنوان مدیرکل جدید کمیته امداد استان قزوین منصوب شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان