۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین برای کسب سهمیه پارالمپیک راه سختی داریم/ ایران جایگاه خوبی در والیبال نشسته و ورزش معلولین دارد
کد خبر: ۲۶۲۴۸۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

برای کسب سهمیه پارالمپیک راه سختی داریم/ ایران جایگاه خوبی در والیبال نشسته و ورزش معلولین دارد

سرمربی تیم والیبال نشسته آلمان گفت: ایران در حال حاضر بهترین تیم جهان است و فیلم تمام مسابقات این تیم در پارالمپیک ریو را دیدم که بسیار تماشایی بود.

برای کسب سهمیه پارالمپیک راه سختی داریم/ ایران جایگاه خوبی در والیبال نشسته و ورزش معلولین دارد

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، مایکل مرتن، سرمربی تیم ملی والیبال نشسته آلمان، در حاشیه برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌ ملی جوانان ایران ضمن ابراز رضایت از برگزاری اردوی مشترک با تیم ملی ایران گفت: تیم ملی بزرگسالان آلمان بعد از پارالمپیک ریو که با کسب عنوان ششم برای این تیم همراه بود، دچار تغییرات عمده‌ای شد؛ بازیکنان زیادی خداحافظی کردند و کادر فنی نیز تغییر کرد.

وی افزود: با توجه به تغییرات ایجاد شده و نیز پیش رو بودن مسابقات قهرمانی اروپا، تصمیم گرفتیم برای دومین سال متوالی ایران را برای برگزاری اردو و دیدارهای دوستانه انتخاب کنیم. امکانات ایران برای برگزاری این اردو بسیار مناسب است و از محل اسکان، تمرین و همینطور تدارکات پیش‌بینی شده رضایت کامل داریم.

مرتن خاطر نشان کرد: از ماه آوریل با تیم ملی آلمان همراه هستم و برای اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم، بسیاری از بازیکنان نیز اولین سفر خود را به ایران تجربه می‌کنند و باید بگویم مردم ایران بسیار خون گرم، مهمان نواز و دوست داشتنی هستند و بدون اینکه ملیت ما را بدانند، هر جا که می‌رویم ابراز محبت می‌کنند و برای کمک کردن پیش قدم می‌شوند.

سرمربی تیم آلمان گفت: تیم والیبال نشسته ایران در حال حاضر بهترین تیم جهان است و فیلم تمام مسابقات این تیم در پارالمپیک ریو را تماشا کردم که بسیار تماشایی بود. ایران در والیبال نشسته اقدامات بسیار خوبی انجام داده که برگزاری لیگ‌های باشگاهی و تشکیل تیم جوانان از این جمله است. این اتفاق در آلمان هنوز نیفتاده و تنها گاهی در اواخر هفته دیدارهایی دوستانه برگزار می‌شود و درباره تیم جوانان هم پشتوانه‌سازی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون جایگاه ورزش پارالمپیک در ایران و آلمان افزود: اگر بخواهم در رشته والیبال نشسته این مقایسه را انجام دهم، قطعا ایران جایگاه بهتری دارد، اما به صورت کلی ایران و آلمان هر کدام در برخی رشته‌ها قوی‌تر هستند، اما نظر شخصی من این است که در این خصوص نباید به جایگاه و جدول مدال نگاه کرد، بلکه آنچه اهمیت دارد، نگاه مسئولین و دید تخصصی به ورزش افراد دارای معلولیت است که در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد و به صورت حرفه‌ای به آن پرداخته می‌شود. همینطور نقش رسانه‌ها در ایران و توجه آنها به ورزش افراد دارای معلولیت بسیار پُررنگ است؛ امیدوارم در آلمان هم بتوانیم به این جایگاه برسیم.

تیم ملی والیبال نشسته آلمان برای برگزاری اردوی مشترک و دیدارهای دوستانه با تیم ملی جوانان ایران و نیز برخی تیم‌های باشگاهی از 22 مرداد وارد ایران شده است و تا روز جمعه 27 مرداد ماه در کشورمان اقامت دارد.

انتهای پیام/ر

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان