۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین «تهدید» در صدر ورودی پرونده‌ها/ ۳۵۰ پرونده طلاق توافقی تشکیل شد
کد خبر: ۲۶۲۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۵ ساعت: ۷:۱۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری آبیک عنوان کرد

«تهدید» در صدر ورودی پرونده‌ها/ ۳۵۰ پرونده طلاق توافقی تشکیل شد

رئیس دادگستری شهرستان آبیک عنوان کرد: تهدید اولین و بیشترین جرم کیفری است که در شهرستان آبیک رخ می‌دهد در یک سال گذشته یک هزار ۵۸ پرونده در رابطه با این موضوع در دادگستری تشکیل شده است.

«تهدید» در صدر ورودی پرونده‌ها/ ۳۵۰ پرونده طلاق توافقی تشکیل شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ آیت الله بنی هاشمی رئیس دادگستری شهرستان آبیک اظهار کرد: دادگاه‌ها، دادسراها و دادگستری مکان‌های هستند که مستقیما با آسیب های اجتماعی در ارتباط است.

وی افزود: با توجه به آمارهای ارائه شده در زمینه آسیب‌های اجتماعی، شهرستان آبیک با توجه به جمعیت ۱۰۰ نفری وضعیت مطلوبی ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان اضافه کرد: ۲۵ هزار پرونده در سال در شهرستان آبیک تشکیل می‌شود یعنی به ازای هر ۴ نفر یک پرونده حقوقی یا کیفری تشکیل می‌شود که این میزان پرونده با توجه به جمعیت اصلا مطلوب و شایسته نیست.

بنی هاشمی تصریح کرد: تهدید اولین و بیشترین جرم کیفری است که در شهرستان آبیک رخ می‌دهد در یک سال گذشته یک هزار ۵۸ پرونده در رابطه با این موضوع در دادگستری تشکیل شده است.

وی افزود: تصادفات رانندگی، ضرب و جرح، سرقت و توهین به ترتیب بیشترین جرائمی است که در دادگستری شهرستان آبیک منجر به تشکیل پرونده شده است.

این مسئول تاکید کرد: منشا این جرائم مشکلات فرهنگی و اخلاقی است جامعه ما در این زمینه‌ها بیشترین ناهنجاری را دارد.

وی اضافه کرد: مشکل اساسی در جامعه ما که سبب به وجود آمدن جرائم می‌شود فقر فرهنگی و اخلاقی است.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک ابراز کرد: بسیاری از مشکلات اقتثادی ما ریشه فرهنگی دارد، مسئولین طرح و برنامه‌ در زمینه فرهنگی ارائه دهند.

وی بیان کرد: در گذشته اگر مشکلی پیش می آمد ریش سفیدان و بزرگان خانواده آن مشکل را حل می کردند اما هم اکنون ارزش‌ها و فرهنگ از بین رفته است.

بنی هاشمی عنوان کرد: در سال گذشته بیش از ۳۵۰ پرونده طلاق توافقی تشکیل شد که نشان میدهد ریشه مشکلات جامعه ما موضوعات اقتصادی نیست بلکه ریشه در فرهنگ و اخلاق دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اخلاق و فرهنگ گذشته به جامعه برگردد و تمامی مسئولین طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات جامعه ارائه دهند.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان