۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین صداوسیمای مرکز قزوین صاحب رتبه شد
کد خبر: ۲۶۲۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۴ ساعت: ۱۵:۱۶ ↗ لینک کوتاه

در سومین جشنواره کشوری ایثار و شهادت؛

صداوسیمای مرکز قزوین صاحب رتبه شد

صداوسیمای مرکز قزوین با تولید گزارش «دریا دلان» موفق شد در سومین جشنواره کشوری ایثار و شهادت عنوان نخست را دربین آثار ارسالی از استان ها کسب کند.

صداوسیمای مرکز قزوین صاحب رتبه شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ خانم سمیه صفری با تولید گزارش «دریا دلان» با موضوع شهدای غواص و همچنین بازسازی صحنه ای از اسارت 3 رزمنده غواص که از قاب دوربین تلویزیون بعثی در مقر سوم ارتش عراق توسط یکی از خبرنگاران رسانه های خارجی گرفته شده بود نگاهی متفاوت به حماسه ی شهدای غواص داشته است.

مهمترین ویژگی گزارش شهدای غواص حضور 3 غواص آزاده در قاب دوربین پس از 30 سال از آن تاریخ و بازسازی همان صحنه اسارت و همچنین انتقال مؤلفه های اثر گذار و واقعی به مخاطب است بگونه ای که تصویر اسارت غواصان در کنار تصویر بازسازی شده و همچنین ترکیب قرارگرفتن رزمندگان غواص در صحنه ی اسارت و بازسازی این صحنه پس از 30 سال و بیان خاطرات سخت عملیات کربلای 4 توسط دریا دلان اثرگذاری آن را مضاعف کرده است.

در این گزارش یادی هم از دو شهید غواص استان شده است که در عملیات کربلای 4 به درجه رفع شهادت نائل آمدند و پیکر پاکشان پس از حدود 3 دهه گمنامی، سرافرازانه به استان بازگشت و فضای استان را مزین عطر شهادت کرد.

گفتنی است؛ عملیات کربلای 4 در 22 اسفندماه 1365 در رودخانه ی اروند رود انجام شد که جوانان استان قزوین در قالب یک تیپ از لشگر 16 نجف دراین عملیات حضور داشتند و بدلیل اطلاع دشمن بعثی از این عملیات عده ی زیادی از رزمندگان کشورمان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان