۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین علیپور; دولت و وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش بانوان دارند/ نقش بانوان در ارتقای رشته‌های تحت پوشش انکارناپذیر است
کد خبر: ۲۶۲۲۳۲ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

علیپور; دولت و وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش بانوان دارند/ نقش بانوان در ارتقای رشته‌های تحت پوشش انکارناپذیر است

نشست مشترک نواب رئیس بانوان انجمن‌ها با محمد علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد.

علیپور; دولت و وزارت ورزش توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش بانوان دارند/ نقش بانوان در ارتقای رشته‌های تحت پوشش انکارناپذیر است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین و روابط عمومی فدراسیون انجمنهای ورزشی، در ابتدای این جلسه علیپور ضمن خوشامدگویی به حاضرین گفت: بنده همیشه به بخش بانوان اهمیت داده ام و تلاشم این است که بانوان امکانات برابر با آقایان داشته باشند و تاکید من به روسای انجمنها بر این بوده که در بخش بانوان فعالیت های مستمر تری داشته باشند البته در این بین نقش شما به عنوان نایب رییس بانوان جهت افزایش سطح ارتقای رشته های تحت پوشش بسیار حیاتی است.

وی افزود: در این بین حضور تیمهای ملی بانوان در رقابتهای برون مرزی و آوردگاههای بین المللی بسیار ضروری است، ضمن اینکه در بخش برگزاری کلاسهای مربیگری باید تحرک بیشتری صورت بگیرد به خصوص دوره های بین المللی و دعوت از اساتید برجسته دنیا و یا اعزام به کارگاههای بین المللی لازم است.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نقش مدال آوری ورزش بانوان را بسیار پررنگ خواند و تصریح کرد: بانوان به خصوص در سالهای اخیر با کسب مدالهای رنگارنگ نقش عمده ای در رنکینگ مدالهای ورزش ایران در رقابتهای مختلف داشته اند و نشان داده اند که پتانسیل و ظرفیت زیادی در این بخش وجود دارد و به همین دلیل دولت و وزارت ورزش و جوانان نگاه و توجه ویژه ای به توسعه ورزش بانوان دارند و این موضوع قابل تامل است.

او اضافه کرد: در جلسات مشترکی که با وزیر محترم ورزش و جوانان برگزار می کنیم ایشان با جدیت تاکید می کنند که به ورزش بانوان اهمیت ویژه ای داده شود و این حمایت دستگاه ورزش را باید جدی بگیریم.

علیپور تحرک ورزش بانوان در فدراسیون انجمنهای ورزشی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: خوشبختانه انجمنهای تحت پوشش در بخش بانوان پرتحرک و فعال هستند و نشان دادند که می توانند با حمایت بیشتر خروجی و بازدهی مناسبی داشته باشند، به عنوان مثال در حالی که بیشتر از سه سال از فعالیت انجمن جهت یابی نمی گذرد ولی تیم بانوان این رشته در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب نشان ارزشمند برنز شد،اتفاقی که هنوز در برخی از فدراسیونهایی که حتی قدمت 30 ساله دارند هنوز به ثبت نرسیده است.

وی اظهار داشت: در بخش توسعه نیروی انسانی و جذب ورزشکاران در سال 95 شاهد رشد حدود چهار هزار نفری بوده ایم که 75 درصد این جهش در بخش بانوان بوده و از این حیث در بین 50 فدراسیون در جایگاه سوم قرار گرفته ایم و این در حالی است که ما رشته های تازه تاسیس و نوپا را پوشش می دهیم.

او اضافه کرد: بالا رفتن این آمارها و تحرک قابل ملاحظه بخش بانوان ما را مجاب می کند که حمایت بیشتری از این بخش داشته باشیم و حقیقتا هرچه قدر در ورزش بانوان سرمایه گذاری کنیم با توجه به پتاسیل و استعدادهای بالقوه ضرر نخواهیم کرد.

رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی در پایان تاکید کرد:سال 96 سال عملیاتی و اجرایی برای تعمیم ورزش بانوان است و در تلاش هستیم که در آینده بتوانیم جشنواره ورزش بانوان در سطح جوانان را برگزار کنیم تا ضمن استعدادیابی و تقویت زیرساختهای بخش پایه، رشته های مختلف تحت پوشش تعامل بیشتری با هم پیدا کنند.

در ادامه این نشست نواب رییس بانوان به تفکیک گزارشی از فعالیتهای بانوان در انجمنهای خود و برنامه های پیش رو و راهکارهای لازم جهت پیشبرد اهداف عالیه را ارائه کردند.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان