۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بحران آب جدی است/ فرهنگ‌سازی در مصرف آب نیازمند همکاری رسانه‌هاست
کد خبر: ۲۶۲۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۳ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب قزوین:

بحران آب جدی است/ فرهنگ‌سازی در مصرف آب نیازمند همکاری رسانه‌هاست

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قزوین بیان کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در عرصه آب نیازمند همکاری رسانه‌ها و مطبوعات با شرکت آب و فاضلاب است.

بحران آب جدی است/ فرهنگ‌سازی در مصرف آب نیازمند همکاری رسانه‌هاست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مجید برخورداری مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین روز گذشته(یکشنبه) به مناسبت روز خبرنگار از دفتر پایگاه خبری صبح قزوین بازدید کرد.

برخورداری در این دیدار گفت: با توجه به اینکه در فضای فعلی استان قزوین رسانه‌های زیادی حضور دارند، هر رسانه ای که یک سری مولفه ها را رعایت کند بهتر دیده می شود.

وی افزود: یکی از این مولفه‌ها حفظ استقلال رسانه است که پایگاه خبری صبح قزوین در این راستا خوب عمل کرده و همواره بر استقلال خود تاکید دارد.

این مسئول تصریح کرد: به طور کلی صبح قزوین در کار رسانه خود را خوب نشان داده و همین موجب شده تا مدیران توجه بیشتری به برخی مسائل داشته باشند.

مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب قزوین به اهمیت آب در زندگی بشر اشاره و تاکید کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور ما دچار کمبود آب است. دیگر دشواری حوزه آب این است که ساخته ی دست بشر نبوده و پدیده ای طبیعی است.

وی ادامه داد: حوزه آب نیازمند توجه و مصرف بهینه مردم است. در زمینه مصرف بهینه نیز فرهنگ سازی تا یک حدی جواب می‌دهد و بعد دیگر کار است.

برخورداری اذعان کرد: مساله دیگر موضوع قیمت آب است که چون پایین است، بسیاری از مردم ارزش واقعی آن را نمی دانند و اسراف می کنند.

وی ابراز کرد: هم اکنون قیمتی که برای آب از مصرف کننده دریافت می شود یک چهارم قیمت واقعی آن است و بقیه هزینه را دولت پرداخت می‌کند. قیمت آب نسبت به برق و گاز و نسبت به کشورهای دیگر هم پایین است.

این مسئول تاکید کرد: از آنجا که تنها زمانی می‌توان آب مصرف کننده را قطع کرد که هزینه آن را پرداخت نکرده باشد، برخی مردم به توصیه های مصرف بهینه توجهی نکرده و گمان می‌کنند چون هزینه آن پرداخت می‌شود، می‌توانند بیش از حد مصرف کنند.

وی در پایان بیان کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در عرصه آب نیازمند همکاری رسانه‌ها و مطبوعات با شرکت آب و فاضلاب است.
انتهای پیام/2005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان