۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ارجاع ۱۸۱ تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی/۵ حکم قلع و قمع در قزوین اجرا شد
کد خبر: ۲۶۱۸۱۸ نویسنده: سرهنگ رنجبر تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۲ ساعت: ۸:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مشاور انتظامی امور اراضی استان اعلام کرد:

ارجاع ۱۸۱ تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی/۵ حکم قلع و قمع در قزوین اجرا شد

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بمنظور حفظ کاربری اراضی کشاورزی ؛ ۵ مورد حکم قطعی قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی در استان انجام شد.

ارجاع ۱۸۱ تغییر کاربری غیرمجاز به مراجع قضایی/۵ حکم قلع و قمع در قزوین اجرا شد
سرهنگ رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: بمنظور حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، زارعی و باغی به عنوان منابع ملی و حیاتی در تامین امنیت غذایی، و در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها؛ با رای قطعی قلع و قمع صادره از مراج قضایی این بناها ی غیر مجاز تخریب شده است.

وی افزود: این بناها شامل دیوار کشی، کرسی چینی، ساخت وساز غیرمجاز بود که با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، امور اراضی و کارشناسان مربوطه در شهرستان قزوین اجرا شد.

مشاور انتظامی مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: موارد تخریب شده در اراضی منطقه رشتقون از توابع شهرستان قزوین ( جزء بلوک منطقه پرمخاطره تغییرکاربری) بود که تخریب و بیش از 1000 مترمربع از اراضی به حالت قبلی خود بازگشت.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه 131 جهت دریافت گزارش های مردمی برای حفاظت از اراضی کشاورزی استان گفت: این سامانه با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده که آماده دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است.

با خرید بناهای غیرمجاز برخورد قانونی می‌شود
رنجبر تصریح کرد: مستندسازی مستمر گزارش‌ها و فعالیت‌ گشت‌های حفاظت از اراضی کشاورزی در سطح استان و شهرستان‌ها از مرحله دریافت گزارش از سوی اپراتور سامانه 131 تا اقدام نیروهای گشت حفاظت اراضی، نقش مهمی در دقت عمل و انجام موثر و قانونی وظایف دارد.

این مسئول از شهروندان استان قزوین خواست؛ در صورت مشاهده هر گونه ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی با سامانه 131 تماس حاصل کنند تا اقدام به موقع قانونی توسط کارشناسان مربوطه انجام شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در چهار ماهه اول سال جاری تعداد 181 مورد تغییر کاربری غیرمجاز درسطح 8 هکتار از اراضی زراعی استان شناسایی و به مراجع قضایی مربوطه ارجاع شده است.

رنجبر با تقدیر از مقامات قضایی در راستای حمایت این مدیریت در برخورد قاطع با قانون شکنان و متخلفین تاکید کرد: بعضی از افراد به علت ناآگاهی وبدون توجه به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به خرید بناهای غیر مجاز می‌کنند که بعداً پس از اجرا و اعمال قانون متضرر می‌شوند.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود قبل از انجام هرگونه معامله در این خصوص در ابتدا با همکاران امور اراضی در نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی و یا با سامانه 131تماس و از چگونگی موضوع اطلاع یابند تا ناخودآگاه گرفتار افراد سود جو نشوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان