۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تیرماه طلایی ورزش استان قزوین رقم خورد
کد خبر: ۲۶۱۸۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۲ ساعت: ۸:۲۴ ↗ لینک کوتاه

گذری بر افتخارات ورزشی؛

تیرماه طلایی ورزش استان قزوین رقم خورد

تیر ۹۶ امسال با خبرهای ورزشی ارزشمندی در استان همراه بود موفقیت‌های ورزشکاران شایسته استان قزوین در مسابقات جهانی، بین المللی، آسیایی و حتی قهرمانی کشور،تیرماه را به ماهی طلایی برای ورزش قزوین تبدیل کرد.

تیرماه طلایی ورزش استان قزوین رقم خورد
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ تیر 96 امسال با خبرهای ورزشی ارزشمندی در استان همراه بود.

رقابت‌های جام رمضان در برخی رشته‌ها به کار خود پایان داد. علیپور و عبادی، کاراته‌کاهای استان، در رویدادهای فراملی خوش درخشیدند.

تیر 96 امسال با خبرهای ورزشی ارزشمندی در استان همراه بود موفقیت‌های ورزشکاران شایسته استان قزوین در مسابقات جهانی، بین المللی، آسیایی و حتی قهرمانی کشور،تیرماه را به ماهی طلایی برای ورزش قزوین تبدیل کرد. رقابت‌های جام رمضان در برخی رشته‌ها به کار خود پایان داد.

علیپور و عبادی، کاراته‌کاهای استان، در رویدادهای فراملی خوش درخشیدند. در مسابقات بسکتبال، تیم‌های فودکورت، هیأت آبیک و آسان‌پرداخت اول تا سوم شدند. عنوان بهترین بازیکن و مربی هم به امیدعربها و احسان مافی رسید و امیرحسین زارع و تیم برج‌بلند تاکستان هم بازیکن و تیم اخلاق شدند و عنوان پدیده مسابقات هم به امیرمحمد دشتی رسید.

از سوی دیگر، در پایان مسابقات شطرنج استاندارد، آرین فرمانی قهرمان شد؛ پویان طهماسبی و فرهاد کربلایی صادقی هم دوم و سوم شدند. داود راسی و نیوشا محمدی عنوان برتر را در بخش پیشکسوتان و بانوان کسب کردند. نهمین دوره کاراته، تیم الف امیدهای فردای قزوین، تات‌کای دانسفهان و تیم‌های ب و الف باشگاه شهیدعزیزی اقبالیه اول تا چهارم شدند.

درخشش دونده تاکستانی در رقابت‌های بین المللی قزاقستان

در تیرماه ۹۶ همچنین، سبحان طاهرخانی، دونده ملی‌پوش تاکستانی، در رقابت‌های پرش طول و 100 متر سرعت به عنوان نایب‌‌قهرمانی و چهارمی رسید. طاهرخانی با پرش 7 متر و 76 سانتی‌متر به نشان نقره رسید و در نخستین تجربه خود در دوی سرعت (100 متر) چهارم شد.

محمودآباد نمونه، قهرمان دوک موهاپکیدوی استان
در پایان رقابت‌های دوک موهاپکیدوی انتخابی استان، تیم محمودآبادنمونه، تیم قزوین الف و تیم قزوین ب اول و سوم شدند. رقابت‌های کشوری دوک موهاپکیدو هم در مردادماه به میزبانی قزوین برگزار شد.

کسب نشان برنز بانوی قزوینی در مسابقات قایقرانی قهرمانی کشور

در پایان رقابت‌های کایاک جوانان، محدثه حسن‌پور، قایقران قزوینی، به مقام سوم کشور رسید. حسن‌پور اولین مدال رشته اسلالوم را در تاریخ قایقرانی بانوان استان کسب کرد.

اسماعیل عبادی در صدر مسابقات کاپ آسیایی
همچنین در تیرماه امسال در پایان رقابت‌های تیراندازی با کمان، کاپ آسیا، اسماعیل عبادی به دو نشان خوش‌رنگ رسید. عبادی در بخش انفرادی قهرمان شد و در میکس تیم با برتری برابر چین‌تایپه به نشان برنز دست یافت.

در همین ماه، نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی سنگنوردی سرعت در حالی در قزوین به پایان رسید که علی‌رضا بلاغی، سرمربی قزوینی، هدایت تیم‌های ملی را برعهده داشت و رضا، مهدی و میلاد علیپور به همراه محمدرضا احتشام‌نیا و محمد مهرورز از استان در این اردو شرکت داشتند.

درخشش دختران تکواندوکار استان
دختران تکواندوکار نونهالان استان در رقابت‌های قهرمانی کشور، به دو نشان نقره و یک برنز دست یافتند. محدثه ترابی از الوند نقره گرفت، مطهره پژمان از بیدستان بر سکوی سوم ایستاد و فاطمه رحمانی، تکواندوکار قزوینی، عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد. در این رقابت‌ها بنفشه نصرتی هدایت تیم استان را بر عهده داشت.

رضا علیپور فاتح دوباره جام جهانی سنگنوردی
در پایان رقابت‌های سنگنوردی سرعت جام جهانی، رضا علیپور، سنگنورد قزوینی و سریع‌ترین مرد عمودی جهان، بار دیگر توانایی‌های خود را ثابت و عنوان قهرمانی را کسب کرد. علیپور در مرحله فینال با غلبه بر ورزشکار روس قهرمان جام جهانی سوئیس شد. این سنگنورد استانچ پیش از این، با 5 ثانیه و 48 صدم ثانیه، رکورد سرعت جهان را در مسابقات جام جهانی چین به نام خود ثبت کرده بود.

بانوی خلبان قزوینی، فاتح آسمان ایران
از دیگر رویدادهای ورزشی استان در نخستین ماه تابستان، فاطمه نوری، بانوی خلبان قزوینی در مسابقات پاراگلایدر مسافت آزاد ایران در مشگین‌شهر عنوان قهرمانی را کسب کرد. نوری به عنوان نماینده کشورمان در مسابقات پاراگلایدر مسافت آزاد روسیه که ماه آینده برگزار می‌شود، حضور دارد.

برگزاری مسابقات فوتسال سندرم داون
قزوین همچنین در تیر ۹۶ میزبان اولین دوره مسابقات فوتسال سندرم داون کشور بود. در این رقابت یک روزه، تیم‌های قزوین، رشت، سیرجان و لاهیجان با هم در سالن بابایی قزوین رقابت کردند و تیم سیرجان قهرمان شد.

درخشش کاراته‌کاهای استان در آسیا
در پایان شانزدهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی آسیا، کاراته‌کاهای استان خوش درخشیدند. در رقابت‌های رده سنی نوجوانان، امیرحسین بیگدلی به نشان برنز آسیا رسید، در بخش بانوان و رده سنی جوانان، لیلا برجعلی به نشان نقره دست یافت.

در رقابت‌های بزرگسالان و در وزن منهای 55 کیلوگرم نیز مجید حسن‌نیا به نشان نقره آسیا دست یافت. در وزن منهای 75 کیلوگرم، بهمن عسگری برای دومین بار طلای قهرمانی کاراته بزرگسالان آسیا را از آن خود کرد. بهمن عسگری و علی‌اصغر آسیابری در ترکیب کمیته تیمی با برتری برابر عربستان به طلای این رقابت‌ها دست یافتند.

قزوین؛ قهرمان کبدی بانوان
از دیگر رویدادهای ورزشی تیرماه استان، در پایان رقابت‌های کبدی منطقه‌ای بانوان کشور در آبگرم، تیم قزوین ضمن کسب عنوان قهرمانی راهی مرحله دوم مسابقات کبدی بانوان رده سنی جوانان شد. در رده سنی نوجوانان هم تیم‌های اردبیل و قزوین راهی مرحله بعد شدند.

دختران استان در اردوی تیم ملی بسکتبال
سارا الله‌یار، پرستش رحمانی و مبینا مشهدی در ماهی که گذشت از قزوین به اردوی تیم‌های ملی بسکتبال نوجوانان دعوت شدند. مژگان خدادادی و افسانه حسن‌نایبی به عنوان ورزشکار و مربی از قزوین به اردوی تیم‌های ملی بسکتبال بزرگسالان و سه‌به‌سه دعوت شدند. نایبی در اردوی تیم ملی بزرگسالان به عنوان مربی و در اردوی سه‌به‌سه به عنوان سرمربی حضور داشت.

انتخاب رئیس جدید هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری
در پایان مجمع انتخاب رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری، محمد مهران‌فر با کسب حداکثر آرا به عنوان رئیس جدید این هیأت برای ۴ سال انتخاب شد.

مهران‌فر با کسب 9 رأی از اعضای مجمع برای چهار سال سکان هدایت هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری استان را بر عهده گرفت.

2 والیبالیست تاکستانی در راه آسیا
فردین قلعه‌قوند و سهند الله‌وردیان والیبالیست‌های تاکستانی در ترکیب نهایی تیم ملی امید برای حضور در بازی‌های قهرمانی آسیا قرار گرفتند.

رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از اواخر مرداد به میزبانی اندونزی آغاز خواهد شد و تیم ملی امید ایران به نمایندگی از کشورمان در نوزدهمین دوره این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

معرفی نفرات برتر شطرنج قهرمانی استان
نفرات برتر شطرنج قهرمانی استان در تیر ۹۶ معرفی شدند. در پایان این رقابت‌ها محمدرضا عابدی، قهرمان شد، احمد یونسی و سبحان ساعدی هم به ترتیب به عنوان دومی و سومی این رقابت‌ها دست یافتند.

هلیا رحمانی در بخش بانوان عنوان برتر را کسب کرد. آیدین نوری، نیوشا محمدی و پدرام دلیری هم قهرمان رقابت‌های رده‌های سنی زیر 10، 12 و 14 سال استان شدند. مسابقات قهرمانی استان با شرکت ٤٠ بازیکن در هفت دور به روش سوئیسی به مدت پنج روز در خانه شطرنج مجموعه غدیر قزوین برگزار شد.

بانوی فوتسالیست استان در اردوی برون‌مرزی
فاطمه اعتدادی، ملی‌پوش استان، برای شرکت در اردوی برون‌مرزی و شرکت در بازی‌های دوستانه به اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتسال بزرگسالان فراخوانده شد. ملی‌پوشان ۲۸ تیر وارد اردو شدند و روز اول مرداد برای انجام سه بازی تدارکاتی با تیم ملی فوتسال بانوان تایلند و میانمار، تهران را به مقصد بانکوک ترک می‌کنند.

مربی قزوینی در رأس تیم ملی تنیس روی میز
در تیر ۹۶ حیدر جلیلوند به عنوان سرمربی هدایت ملی‌پوشان تنیس روی میز را در مسابقات اپن جهانی کره‌شمالی بر عهده گرفت. جلیلوند به همراه 2 ملی‌پوش کشورمان اول مرداد راهی کره‌شمالی می‌شود.

تیم ملی کشورمان ابتدا در اردوی تمرینی بین‌المللی کره شرکت می‌کند و سپس در مسابقات اپن جهانی به مصاف حریفان می‌رود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان