۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین معرفی ۳۰ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی در آبیک
کد خبر: ۲۶۱۸۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۲ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

سرپرست اداره کار آبیک خبرداد:

معرفی ۳۰ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی در آبیک

سرپرست اداره تعاون کارورفاه اجتماعی شهرستان آبیک از معرفی بیش از ۳۰ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی در شهرستان آبیک در به کارگیری اتباع خارجی خبر داد.

معرفی ۳۰ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی در آبیک
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ حسین بابایی، سرپرست اداره کار، تعاون و رفاه احتماعی شهرستان آبیک اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌ها و بازرسی‌های قانونی از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی شهرستان تاکنون بیش از ۳۰ کارفرمای متخلف در خصوص به کارگیری اتباع خارجی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی افزود: در ۴ ماهه اول سال ۹۶ بیش از ۱۳۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی وکارگاه‌ها شهرستان آبیک محقق شده است که امیدواریم با هماهنگی های انجام شده با نیروی انتظامی این روند تا پایان سال سیر صعودی داشته باشد.

بابایی تصریح کرد: برابر با ماده ۱۲۰ قانون کاراتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر آن که اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و ثانیا مطابق قوانین و آئین نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت دارند.

سرپرست اداره تعاون کارورفاه اجتماعی شهرستا ن آبیک افزود :شهرستان آبیک جز مناطق ممنوعه حضور اتباع برای کار است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی کارفرمایان در به کارگیری اتباع خارجی برابر مقررات با آنان اعمال قانون صورت خواهد گرفت.

وی به مجازات های پیش بینی شده در قانون در خصوص کارفرمایان متخلف اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۱۸۱ قانون کار کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کارند و یا مدت اعتبار پروانه کارشان منقضی شده است به کار گمارند و یا اتباع بیگانه را در کاری غیراز آنچه در پروانه کار آنها قید شده است بپذیرند و یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌گردد مراتب را به وزارت کار و امور اجتماعی اعلام نکنند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم خواهند شد، همچنین باتوجه به بند(ج) ماده ی ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به منظور جلوگیری از حضور نیروی کار غیر مجاز خارجی در بازار کار کشور، وزارت تعاون، کارورفاه اجتماعی مکلف است کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد پروانه را بکار می‌گیرند بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر کارگر خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه کند در صورت تکرار تخلف این جریمه دو برابر خواهد شد.
انتهای پیام/2002 

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان