۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نخستین کاروان مددجویان قزوینی عازم کربلای معلی شد
کد خبر: ۲۶۱۶۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۱ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

به همت کمیته امداد؛

نخستین کاروان مددجویان قزوینی عازم کربلای معلی شد

نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.

نخستین کاروان مددجویان قزوینی عازم کربلای معلی شد
علی اصغر کشاورز حسین آبادی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین در حاشیه مراسم اعزام نخستین گروه از مددجویان تحت حمایت به عتبات عالیات، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اجرای اردوها را یکی از برنامه‌های شاخص کمیته امداد دانست و گفت: یکی از مسائل که در کمیته امداد مورد تأکید است اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

وی افزود: سفر عتبات عالیات کمیته امداد برای مددجویانی برگزار می‌شود که تاکنون توفیق زیارت کسب نکرده اند، این برنامه فرهنگی و معنوی با هزینه امداد و کمک خیران برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اساس کار امداد فرهنگی است چراکه تا زمانی که فرهنگ‌ها اصلاح نشود، اصلاح سایر مسائل ممکن نبوده و یا ارتقای فرهنگی به طور مناسب حاصل نمی‌شود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان قزوین توجه به مسائل فرهنگی را اصلی اساسی در رشد و ارتقای خانواده‌های مددجو دانست و بیان کرد: امروز تلاش کمیته امداد بر این سمت و سو قرار گرفته است تا محرومیت را به طور واقعی در خانواده‌های تحت حمایت کاهش دهد، از این رو سعی می‌شود تا برنامه‌های فرهنگی برای ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌های مددجو اجرا شود تا خانواده ای که به واسطه برخی مسائل با تنگناهای مالی مواجه شده، فقر اقتصادی اش زمینه فقر فرهنگی نشود.

وی به اقدامات فرهنگی کمیته امداد استان اشاره و اعلام کرد: سال گذشته در مجموع 6 هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل؛ مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.

کشاورز با اشاره به برنامه‌های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی بیان کرد: سال گذشته 477 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.

وی این سفر زیارتی را یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های اردویی به مشهد مقدس و عتبات عالیات از محل منابع امداد و کمک خیران صورت می‌گیرد که در اردوی حاضر 80 نفر از مددجویان در سفری هشت روزه، چهار روز در کربلا و یک روز در کاظمین حضور خواهند داشت.

این مسئول تصریح کرد: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده‌های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.

کشاورز حسین آبادی یادآورشد: برنامه کمیته امداد افزایش همه فعالیت‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های اردویی است؛ چراکه اجرای اردوهای مختلف به خصوص در سنین پائین تر، یکی از بسترهای مناسب برای اجرای کار فرهنگی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان