۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین طارمی; با دعای مادرم به این جایگاه رسیدم، هر چه دارم از ائمه‌اطهار است/ قدر شهیدان مدافع حرم را بیشتر بدانیم+ تصاویر
کد خبر: ۲۶۱۵۰۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲۰ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

طارمی; با دعای مادرم به این جایگاه رسیدم، هر چه دارم از ائمه‌اطهار است/ قدر شهیدان مدافع حرم را بیشتر بدانیم+ تصاویر

مرد سال فوتبال ایران پس از اهدای جایزه‌اش به موزه امام رضا (ع) به ‌آستان قدس رضوی اظهار داشت: یک نکته هم می‌خواهم درمورد شهید حججی، شهید مدافع حرم بگویم؛ خیلی دل می‌خواهد تا شما بروید و از حرم دفاع کنید. عکسی که از شهید حججی منتشر شده بسیار باصلابت است باید برای شهدای مدافع حرم تجلیل بیشتری و شایسته‌تری انجام شود.

طارمی; با دعای مادرم به این جایگاه رسیدم، هر چه دارم از ائمه‌اطهار است/ قدر شهیدان مدافع حرم را بیشتر بدانیم+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین از مشهد، مهدی طارمی که به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد تصمیم گرفت جایزه و تندیس خود را در اقدامی ارزشمند و معنوی به آستان قدس رضوی و موزه امام رضا (ع) تقدیم کند.

این مراسم امروز در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی با حضور جمع کثیری از زائران حرم رضوی و همچنین علاقمندان به فوتبال و برخی از مسئولان در شهر مشهد برگزار شد.

مهدی طارمی پس از اهدای جایزه‌اش به موزه امام رضا (ع) اظهار داشت: احساسم را نمی‌توانم بیان کنم اینکه چقدر خوشحالم که برای من مهدی طارمی چنین مراسمی برگزار شده است. از کودکی مثل هر مسلمان شیعه‌ای به ائمه متوسل بودم و از شما مردم هم می‌خواهم هرچه می‌خواهید از ائمه اطهار بخواهید و قدر پدر و مادرتان را هم بدانید.

وی افزود: من اعتقاد دارم خودم تنهایی به اینجا نرسیده‌ایم و با دعای خیر مادرم بوده که به این جایگاه رسیدم. به این موضوع یقین دارم و نمی‌دانم چگونه زحمات و محبت‌های مادرم را جبرام کنم. دعای مادر می‌تواند آدم را از فرش به عرش برساند. شما را به خدا قسم می‌دهم که قدر پدر و مادرتان را بدانید.

طارمی با اشاره به خاطره‌اش از جلسه‌ای که با سرمربی پرسپولیس داشت، گفت: من در ابتدای فصل گذشته فقط هدفم این بود که به تیم پرسپولیس کمک کنم اما نشستی با برانکو سرمربی پرسپولیس برگزار کردم و او به من گفت تو باید آقای گل شوی و پرسپولیس هم قهرمان شود. بعد از جلسه با برانکو من این حرف با به دوستان و همبازیانم در تیم گفتم اینکه می خواهم هم آقای گل شوم و هم بهترین بازیکن فوتبال ایران و امروز هم که به این مقام رسیدم جایزه‌ام را تقدیم موزه امام رضا (ع) می‌کنم. من همواره به ائمه اطهار متوسل می‌شوم و این نیت را هم قبل از هر بازی می‌کنم. برای رسیدن به آقای گلی از امام رضا (ع) و امام حسین (ع) و سایر ائمه  اطهار کمک گرفتم شما هم هر وقت چیزی می‌خواهید از ته دل از ائمه اطهار بخواهید. برای همسایه و پدر و مادرتان هم دعا کنید. البته این جایزه‌ای که من گرفتم متعلق به تمام بازیکنان و مربیان پرسپولیس و همچنین هوادارنا است که من از سوی آنها این جایزه را به موزه امام رضا (ع) تقدیم می‌کنم.

 

بهترین بازیکن فوتبال ایران تصریح کرد: یک روحانی روزی می‌گفت ائمه اطهار واسطه بین ما و خدا هستند و هرچه می‌خواهید از آنها بخواهید که بسیار کریم هستند. من به عینه این موضوع برایم ثابت شده که ائمه به ما کمک می‌کنند. من اولین بازیکن فوتبال ایران هستم که چنین مراسم باشکوهی برایش برگزار شده است و خوشحالم که اولین نفر هستم. قدر امام رضا (ع) را بدانید خیلی‌ها پول سفر به مشهد و زیارت امام رضا (ع) را ندارند.

مهدی طارمی با اشاره به شهدای مدافع حرم عنوان کرد: یک نکته هم می‌خواهم درمورد شهید حججی، شهید مدافع حرم بگویم؛ خیلی دل می‌خواهد تا شما بروید و از حرم دفاع کنید. عکسی که از شهید حججی منتشر شده بسیار باصلابت است باید برای شهدای مدافع حرم تجلیل بیشتری و شایسته‌تری انجام شود. شهدای مدافع حرم، مدافعین از مسلمین هستند ما برای آنها زیاد کار نکرده‌ایم امیدوارم مراسمی شایسته‌تر برای این شهدای گرانقدر برگزار کنیم.

* مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی: حرکت طارمی ارزشمند است

توکلی‌زاده مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این مراسم با تقدیر از حرکت ارزشمند طارمی گفت: حرکتی که بازیکن سال فوتبال ایران انجام داده بسیار ارزشمند است قطع به یقین چنین حرکت‌های ارزشمندی بدون پاسخ نخواهد بود و اهل بیت پاسخ مناسبی به این حرکت فرهنگی و معنوی ما خواهند داد.

* طارمی جایزه‌اش را به پدر شهید داد

مهدی طارمی تندیس برترین مرد فوتبال آسیا را ابتدا به یک پدر شهید اهدا کرد تا او این تندیس را به موزه امام رضا (ع) تقدیم کند. از طرف آستان قدس رضوی هم جایزه‌ای به مهدی طارمی اهدا شد.

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان