۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۲۲۵۰۰ زائر ایرانی به مدینه مشرف شدند
کد خبر: ۲۶۱۳۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۹ ساعت: ۱۰:۳۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حج و زیارت:

۲۲۵۰۰ زائر ایرانی به مدینه مشرف شدند

رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد تا پایان روز چهارشنبه ۱۸ مرداد ۲۲۵۰۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شدند.

۲۲۵۰۰ زائر ایرانی به مدینه مشرف شدند
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، حمید محمدی درگفتگو با خبرنگاران دراین باره افزود: بیش از ۷۵ درصد این زائران توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و بقیه توسط هواپیمایی سعودی به مدینه منوره منتقل شدند.

وی با اشاره به تاخیرهای پیش آمده در برخی پروازهای حج امسال، اضافه کرد: دست اندرکاران حج تلاش دارند تا برنامه انتقال زائران با جدیت بهتر و نظم بیشتری دنبال شود.

رئیس سازمان حج وزیارت همچین ترافیک سنگین هوایی و ورود زوار کشورهای مختلف به فرودگاه مدینه را یادآور شد و گفت: این امرممکن است به معطلی برخی کاروان ها منجر شود که توصیه می گردد زائران صبور باشند تا مراحل قانونی و تشریفات گمرکی انجام و از فرودگاه خارج شوند.

وی اضافه کرد: در صورت لزوم و برای سرعت بخشیدن به بازگشت زائران به کشور می توانیم استفاده از شرکت هواپیمایی کمکی به ایران ایر را مد نظر قرار دهیم.

محمدی با این حال تاکید کرد: تاکنون مشکل حادی که در برنامه انتقال زائران به شهرهای مدینه و مکه اختلال ایجاد کند ، نداشته ایم و عملیات انتقال طبق برنامه ریزی انجام شده پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه مناسک حج امسال در فصل گرما انجام می شود، افزود: احتمال گرمازدگی برخی زائران از نگرانی های هیئت پزشکی است و علاوه بر دستورالعمل های وزارت حج عربستان ، مرکز پزشکی حج و زیارت در این خصوص تدابیری پیش بینی کرده است.



انتهای پیام/1404
منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان