۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین نجات پنج شهروند قزوینی از آتش سوزی ساختمان مسکونی+تصاویر
کد خبر: ۲۶۱۲۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱۹ ساعت: ۹:۵۸ ↗ لینک کوتاه

به همت آتش نشانی صورت گرفت؛

نجات پنج شهروند قزوینی از آتش سوزی ساختمان مسکونی+تصاویر

نیروهای آتش نشانی با حضور در محل آتش سوزی پارکینگ ساختمان مسکونی در شهرک مینودر، پنج نفر از اهالی ساختمان را از میان دود و حرارت نجات دادند.

نجات پنج شهروند قزوینی از آتش سوزی ساختمان مسکونی+تصاویر
قدير موسي خاني، معاون عمليات آتش نشاني شهرداري قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 16 و 14 دقيقه روز سه شنبه 17 مردادماه سال 1396، از آتش سوزي يک باب منزل مسکوني در منطقه مالکانه شهرک مینودر قزوین خبر داده شد.

وی افزود: ستاد فرماندهي اين سازمان بي درنگ آتش نشانان ايستگاه‌هاي شماره چهار مینودر و پنج پونک را به محل حادثه رهسپار کرد.

این مسئول با اشاره به حضور به موقع آتش نشانان در کمتر از 3 دقيقه به محل حادثه اذعان کرد: پس از رسيدن به محل مشاهده شد در قسمت پیلوت محل حادثه که یک ساختمان 2 طبقه چهار واحدی بوده یک دستگاه خودروی پیکان سواری و مقدار وسایل به دلایل نامعلومی طعمه حریق شده و دود بسیار غلیظ و حرارت ناشی از آتش سوزی راهروها و کلیه طبقات بالایی را در بر گرفته است.

معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين گفت: نیروهای آتش نشانی بلافاصله پس از رسیدن به محل حادثه به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول جریان برق و گاز محل حریق را قطع کردند و به وسیله دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات خاموش کننده عملیات مهار شعله‌های سرکش آتش را آغاز کردند.

وی ادامه داد: بطور همزمان گروه دوم آتش نشانان نیز با تجهیزات کامل فردی خود را به راه روها و واحدهای مسکونی رساندند و پس از جستجوی کامل ساختمان تعداد پنج نفر ( 2 کودک چهار و شش ساله و 3 مرد ) را که در داخل ساختمان محبوس شده بودند به سلامت نجات داده و به خارج از محل حادثه انتقال دادند.

این مسئول ابراز کرد: خوشبختانه با از خود گذشتگی و حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در این حادثه به هیچ یک از اهالی ساختمان مسکونی آسیبی نرسید و آتش نشانان با تلاش همه جانبه شعله‌های آتش را در کوتاه ترین زمان ممکن مهار و کاملا خاموش کردند و در ادامه با استفاده از دستگاه توربوفن نسبت به تخلیه کامل دود اقدام کردند.

موسی خانی با بیان اینکه علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ايمن سازي کامل محل با تحويل صحنه حادثه به عوامل انتظامی و مالک ماموريت خود را به پايان رساندند.

گفتنی است؛ در این حادثه دو مامور آتش نشانی به دلیل استفاده از دستگاه تنفسی خود برای نجات کودکان محبوس شده در ساختمان دچار دودگرفتگی شدند که یکی از آنها جهت انجام مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس حاضر در محل به بیمارستان اعزام شدند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان